semsem2005
semsem2005
دينا الف سلامة على سلمى ويارب تكون احسن دلوقتى
وتسلم الايادى يا جميل
انتى عارفة عمرى ما جرت السبانخ غير بالطريقة التقليدية مش عارفة طعمها فى الحشو والصوانى يبقى ازاى
بس اكيد لازم اجرب اولا
دون على فكرة عملت صينية لسان العصفور وكانت خفيفة جدا وعجبت ياسمين
بس انا عملتها فى طاجن
ربنا يكرمك يا دون
lovely angel
lovely angel
تسلم ايدك يا دندونتى يا حبيبتى شكلها يجنننننننننن
انا كمان مش جربت السبانخ قبل كده بالبشاميل بس ناويه اعملها ان شاء الله لأنى متأكده انها أكييد تحففففه

من يومين عملت صينية الكفته بالطحينه وكانت تحفففه بس الكفته كشت مع انى حطيت شوية عيش فينو مبلول عليها
مش عارفه انت رأيك ايه؟!
ام ملاك 1
ام ملاك 1
بصراحه ملف روعه ااااااخ ايدي عورتني وانا اطالع الملف قعدت اتصفحته كامل ولا طوفت ولا صفحه بس صج عجيب واستمري وكثري من الحلويات وابي اعرف طريقة ورق العنب المصري الاصيل اذا ماعليج امر
natally
natally
دندونة
الف سلامة علي بنوتك وربنا يخليها لكم يارب
وتسلم ايدك علي الحاجات الجميلة دي
don
don
don don :
Amarige اهلا بيكى وحشتينى والله
سمسمتى بالف هنا وشفا على ياسمين يارب وبالنسبة للسبانخ دى بتبقى جميله فى الصوانى والحشوات وعلى فكرة انا لفيت لفة فى التلخيص لقيت وصفات تانية لصوانى السبانخ ودى مثلا فى التلخيص برضه انا عملاها كوبى منه
صينية السبانخ بالجبنة الموزاريلا
المقادير:
كيلو سبانخ+ربع كيلو لحمة مقرومة معصجة +كوب جبنة موزاريلا+نص كوب بشاميل خفيف+ملح و فلفل +صنوبر
الطريقة
نضفى السبانخ واغسليها كويس وقطعيها عادى اسلقى السبانخ عادى فى شوية ماء صغيرين خالص لانها حتنزل مايتها او ممكن تخليها على حمام مائى لحد ما تدبل صفيها من الماء واعصريها بأيدك كويس علشان تنزل كل مايتها ضعى العصاج عليها والصنوبر واخلطيها معاة ضعى البشاميل و نص الجبنة الموزاريلا على السبانخ واخلطيهم كويس هاتى الصينية او طبق الفرن وضعى الخليط كله وساوية كويس ثم ضعى باقى الجبنة الموزاريلا على الوش كله ودخليها فرن لحد ما الوش حيحمر على طول والجبنة تسيح ( طعمها بيبقى جميل وخصوصا فى العزايم)