السعودية - الدمام
خادمات للايجار
خادمات اندنوسيه وفلبينيه نشيطات للايجار 7ساعات 250ريال بالدمام
السعودية - الرياض
ام هبةسودانيةللحلاوة
حلاوةدلكةحمام بخاردافي بالخلطه لازالةقشرة الشتاءونعومه ولمعة خبرة ثقة

قديم 12-08-1433 هـ, 12:48 صباحاً   #1
المحبطة دائما

عضوة فعالة

الصورة الرمزية المحبطة دائما

يأاخواتى يا منتظرات الحمل باذن الله تعالواأأأأأأأأأ

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اولا بجد الله بحبكو فى الله
وبدعيلكواااااا وبجد نفسى ربنا يفرحكوا جميعاا
انا الحمدلله ربنا رزقنى ببنوتى بعد ماتجوزت الحمدلله ادعولى ربنا يبارك فيهااا بس بعد مافطمتها انتظرت اتاخرت شوية الحمدلله حبة هرمون لبن من الرضاعة على لخبطة هرمونات وكيس وظيفى الحمدلله حاجات بسيطة الحمدلله مش قصتنا دلوقتى خالص
بس سبحان الله حاسة بحكمة ربنا اوى وراضية بيها عشان احنا كلنا متساووين ربنا بيعدل بينا ممكن واحدة تتأخر فى الحمل التانى واحدة تتأخر فى الحمل الاولانى بس تحمل فى البيبى التانى على طول فبجد والله ربنا مش بيظلم حد ابدا ابداااا كمان بجد الفترة دى ليها ميزة انى حسيت بكل اخواتى المنتظرات بجد نعمة كبيرة تحسى بالناس اللى حواليكى ازاى بندعى لبعض من قلبنا انى بفتكر كام اسم فى الصلاه ادعيلهم من قلبى انا عمرى ما شفتهم والله انا حاسة انها رحمة ربنا يبدخلها قلوبنا ماتضايقش وماتحزنووووووووووووووش ابدا خليكوا متطمنين بحسن الظن بالله وانه كاتبلكوا الحمل بس لسة الأوان ماجاش
لسة كنت بسمع الشيخ على قناة ازهرى بيقول (من تعجل الشىء عوقب بحرمانة) اذا ماكنش راضى ومعترض على ان ربنا مش بيستجيب دعاه بيجزع جواه
ويقول انا بدعى ولسة ربنا مااستجبش و مش راضى والله حسيت بطمأنينة ان فعلا احنا قلقانين ليه لازم لازم منستعجلش وهيجى فى وقتة ان شاء الله بس نخلى ظننا بالله كبيررررررررررر اوى ونقول بس انه لسة الاوا ن ماأنش مش ربنا ما بيستجيبش لأن وعد الله حق بجد (ادعونى استجب لكم)وان ربنا بيستجيب اى دعوة مادام مش بأثم فاتطمنووووووووا واهدوا بجد سبوها على ربنا والتوتر بيأخر الحمل حرام اعصابكوا اللى بتتدمر ربنا مش هيضيع عبد بيلجأله ابد ابداااااااااااا بجد وبجد اكيد ربنا اعلم من ده الخيرليك بجد انا فى شغلى بشوف اطفال مريضة والاطفال اللى فى الحضانات وحالتهم صعبة بقول مايمكن حد يستعجل وابنة يتعب يمكن ربنا بيأخرة عشان هيرزقة بطفل سليم معافى اكيد ربنا ليه حكمة( اذاعلمتم الغيب لرضيتم بالواقع) ا و حتى انه ابتلاء وربنا رايدلك ثواب عظيم بصبرك وان الموضع ده كان سبب انك تقربى من ربنا اكتر
وان ربنا هيكرمك ويعطيكى(مامنعك الا ليعطيك) ربنا هيعضك بكرمه تخيلى ربنا اسمة الكريم وهيعوضك بكرم رب العالمين ياااااه اكيد كبير اوى انتوا مش بتلاحظوا ان كتير من المتأخرات ربنا بيرزقهم توأم شفتوا ربنا كريم ازاى

بس ماتنسوش الاخذ بالاسباب يعنى لو فى علاج ناخدة نتابع مع الدكتر ونعرف ان هو سبب مش هو اللى هيشفينا ده ربنا ونستخير قبل اى خطوة ا اى دوا والله
بجد وندعى بقى كتير نتحرى اوقات الاجابة اللى هى بين الاذان والاقامة والثلث الثالث من الليل والعبد وهو ساجد دعوة الصائم حين يفطر وساعة فى يوم الجمعة يقال انه الساعة اللى قبل المغررررررب بس الاصح اناه غير معروفة وساعة صلاة الجمعة وقت الخطبة وانتى بتسمعى اى درس دينى او فى حلقة قرآن لية بقى لأن الملايكة بتبقى محوطاكى وبتؤمن على الدعاء اللى بتدعية ربنا بيستجيب الدعاء اللى الملائكة بتؤمن عليه ده كلام معلمة القرآن وسبحان الله محدش دعى فى الحلقة الا ربنا استجاب له والاستغفار كتير الصدقة بنية الانجاب قيام اللىل وهدوا اعصابكوا خالص واتطمنوا ربنا رحيم وما بيردش حد عن بابه
بحبكو فى الله
بس لما سمعت الجملة اللى قالها الشيخ افتكرتكا قلت انبهكوا عشان ماتكونش السبب فى تأخير الحمل
يارب أرزقنا جميعا بذرية صالحة سليمة معافاه بدون نقص او زيادة ياااااااااااااااااااارب

منقول للفائدة

رب لاتذرني فردا وانت خير الوارثين وهب لي من لدنك ذرية تنفعني في حياتي وتستغفر لي بعد مماتي

المحبطة دائما غير متواجد حالياً رد مع اقتباس إرسال الموضوع إلى الفيس بوك إرسال الموضوع إلى تويتر

12-08-1433 هـ, 01:05 صباحاً
مشكوره

توقيع

ياارب عوض صبر السنين بتوام صالحييين
دلوعة النقيب غير متواجد حالياً  

12-08-1433 هـ, 01:14 صباحاً
جزاك الله خير

توقيع

((ربي لاتذرني فردا وانت خير الوآرثين))

إشتيآآآقي غير متواجد حالياً  

12-08-1433 هـ, 04:45 صباحاً
تسسسسلمين

توقيع

من اجل الجنہ - انسجوا قصوراً من الاستغفار - اللهم اني استغفرك من جميع الذنوب والخطايا واتوب إليك ...!*♡

اللهم ارزقني الحمل عاجلا غير اجلا تام الخلق والخلقه
ومن قالت امين يارب العالمين
وصلى الله وسلم على حبيبه ونبيه محمد
""شدونه"" غير متواجد حالياً  

12-08-1433 هـ, 06:26 صباحاً
جزيتي خيرا

توقيع

رب لا تذرني فردا وانت خير الوارثين

lonely4e غير متواجد حالياً  

12-08-1433 هـ, 07:15 صباحاً
الله يجزاك خير يا كاتبة الموضوع ويا ناقلته

والله كلام يريح القلب والخاطر

الحمدلله حتى ترضى والحمدلله بعد الرضى والحمدلله اذا رضيت

توقيع

يارب يارحيم سهل جميع اموري وارزقني من حيث لا احتسب
واحسن خاتمتي ولا تتوفني الا وانت راضن عني

وكل من قرأت توقيعي وقالت امين
حياتي زوجي وبس غير متواجد حالياً  

12-08-1433 هـ, 10:31 صباحاً
جزاك الله الف خير

توقيع

ابي نونو ...يارب ..
فهده 123 غير متواجد حالياً  

12-08-1433 هـ, 10:37 صباحاً
مكشوووره الله يسعدك يارب

توقيع

يارب يارحيم يارحيم ارزقني بالحمل وارزق كل من تمني الحمل بنااات تكفوون ادعولي احمل ويارب كل وحده تدعي لي عسا زوجها مايشوف غيرها( ربي لاتذرني فردا وانت خيرا الوراثين)حسابي ف الاستقرام ضفوني بنات mizna.2013
كلي هم واحزان غير متواجد حالياً