السعودية - 0534500470
الزيت السحري لتطويل
طول وكثافه ونعومه من اسبوع ونص الشاهد الله مجرب ومضمون الكميه محدوده

السعودية - 0534500470
الزيت السحري لتطويل
طول وكثافه ونعومه من اسبوع ونص الشاهد الله مجرب ومضمون الكميه محدوده

قديم 07-05-1433 هـ, 02:40 مساءً   #1
nona essawy

عضوة جديدة

Thumbs up معلومات عن اعراض الحمل بعد انتهاء التبويض مباشرة

جايبلكم معلومات مهمة عن الحمل بعد البحث واللف فى النت طلعت بالخلاصة اللى هتريحنا كلنا

اولا- الفرق بين افرازات التبويض والافرازات اللزجة اللى بتنزل بعد الجماع

بصوا بقى افرازات التبويض شفافة او فيها حبة بياض خفيفة ولو مسحتيها بمنديل ابيض تحسيها صفرا شوية تمام
اما افرازات ما بعد الجماع بتكون بيضاء بياض الحليب ولو وضعتيها بين اصبعيكى لا تتمطط اكثر من نص سم

ثانيا- ازاى تعرفى ان التبويض انتهى

هتلاقى الافرازات اللزجة المخاطية دى خلصت ورجعت لطبيعتها تانى افرازات كريمية

ثالثا- ودى اهم نقطة ازاى تعرفى انة الحمل حصل

بصى ياستى ايام التبويض بيكون فى الم فى احدى المبيضين لو الالم دة استمر بعد انتهاء ايام التبويض فيعتبر اول علامة

وتانى علامة لو حصل الحمل الافرازات بتاعت الحمل بتبدا تظهر بعد التبويض ب3-5 ايام بعد ما تكون البويضة اتغرست فى جدار الرحم يعنى قبل الدورة بعشرة ايام لو زادت عندك الافرازات اللى هى كريمية ثقيلة وبيضاء يبقى حمل باذن ****

اما اذا حصل جفاف ورجعت الافرازات قبل الدورة بيوم او اتنين فتكون افرازات الدورة ودة طبعا للناس اللى التبويض بتاعهم فى نص الشهر لان فى ناس بيكون تبويضهم متاخر فتكون الافرازات بتاعت الحمل قبل الدورة بيوم او اتنين او تلاتة

رابع علامة انة بعد انغراس البويضة المخصبة فى الرحم يعنى بعد مرور 3 او 4 ايام من انتهاء التبويض بيبدا مغص زى مغص الدورة وفى ناس وانا منهم بيكون فى زى حرقان اسفل البطن
ودة بسبب تجمع الدم اللى هو الجنين

وفى ناس مبتحسش باى مغص الا قبل الدورة

اما عن طراوة الثدى والتبول المتكرر دة ميعادة بيبقى بعد اسبوع من انتهاء التبويض

وطبعا **** اعلم بكل شىء ودة من خلال بحثى فى النت ولو فى حاجة غلط قولولى

nona essawy غير متواجد حالياً رد مع اقتباس إرسال الموضوع إلى الفيس بوك إرسال الموضوع إلى تويتر

07-05-1433 هـ, 03:07 مساءً
طيب انا الدورة متاخرة اربعة ايام وعملت اليوم فحص حمل بالجهاز المنزلي وطلع خط واحد وقبل الدورة بيوم عملت فحص بالدم وسلبي دورتي منتظمة ما اخذت غير قسط هندي والله محتاااااارة اقول لنفسي اشرب قرررفة يمكن تنزل او حمل ومابان عملا انا ايام التوبيض من يوم 19 الى 22 من شهر اربعة واحس بدوخة ومغص خفيف

أحزان الحياة غير متواجد حالياً  

07-05-1433 هـ, 03:22 مساءً
بصراحة مش عارفة انا جبت الموضوع من النت يعنى حتى مش عارفة صح ةلا خطا بس انتى اكيد حاسة بنفسك من بعد ايام التبويض ما خلصت يعنى فى مغص ولا لاء فى افرازات ولا جفاف وممكن تكون حالة نفسية
انا الشهر اللى فات دورتى اتاخرت 4 ايام بسبب صدمة عصبية اتعرضتلها

nona essawy غير متواجد حالياً  

07-05-1433 هـ, 03:36 مساءً
من ناحية النفسية فهي صدمات مو صدمة جاني مغص بعد ايام التبويض على خفيف وقبل موعد الدورة تجيني افرازات بيضاء مجبنة قليله للعلم اول مررة تجي

بس بعد ماعدى موعد الدورة وهي ماشرفت قلت الافرازات بس مغص ودوخة واحس اكلي قليل وكمان انا بالعادة قبل الدورة صدري يوووجعني مررررة الحين لااااااااااا

أحزان الحياة غير متواجد حالياً  

07-05-1433 هـ, 04:01 مساءً
الله يرزقناويرزقكم وكل متاخره ياااااااارب

توقيع

...يَاَ رَب احفظه بعينك التي لاتنام وبلغني شوفته سليمامعافا اللهم اامين...
فاااتن*_* غير متواجد حالياً  

07-05-1433 هـ, 04:01 مساءً
مشكوووووورة خيتو
هل توقف الافرازات اللزجة معناه تلقحت البويضة

توقيع

url./][/url]

للذكري
اللهم عوضني واخلف لي عن اجنتي اللي فقدتهم
الحلوة ريوم غير متواجد حالياً  

07-05-1433 هـ, 04:40 مساءً
الله يرزق كل محرومة
امييييييين