رحاب مصر

رحاب مصر @rhab_msr

عضوة نشيطة

ازاي بتعتني بشعرك (خاصة الجاف)

العناية بالشعر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكو يا بنات

يارب تكونوا بخير

:26:
عايزا مساعدتكوا ضرورررررررررررررررررررررررررررررررريـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي جــــــــــــــدااااااااا

ممكن تقولولي ايه هي افضل الطرق للعنايه بالشعر

مش مهم يبقى ناعم وحرير المهم يكون صحي ومش مقصف

مشكلة شعري انه مقصف جد من الامام

ونفسي في طريقة سهله لانمي كسوله وبمل بسرعة:angry:

يعني طريقة غسله؟

وايه هي افضل انواع الشامبوهات للشعر الخشن والجاف ؟

وكمان انواع البلسم ؟

وازاي اعمل حمام زيت ؟

وايه هي افضل انواع الزيوت للشعر الجاف؟

وايه رايكو بكريم بانتين بديل الزيت ؟

وهل فيه كريمات للفرد اقدر استعملها في البيت؟

الله يخليكيو يا بنات ساعدونييييييييييي:icon33:

36
20K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

رحاب مصر
رحاب مصر
الله يخليكيو يا بنات ساعدونييييييييييي
cute moon
cute moon
أهلا اختي اناا شعري جاف ومقصف جدا بس الحمدلله عنايتي ب بسيطه جدا ومرتاحه معه علما اني زيك كسوله :35:
وحاجاوب ع اسألتك

طريقة غسله؟
انا شعري ما اغسله إلا 3 مرات بالأسبوع يعني يوم أه ويوم لا لأنو جاف بيتاثر بالميه مره وغسليه عادي حطي شامبو مقدار ملعقه بيدك وخففيها بالماء وبعدين حطيها ع شعرك ودلكيه وغسليه بالماء

وايه هي افضل انواع الشامبوهات للشعر الخشن والجاف ؟

أنا انصحك بشامبو هيد أند شولدرز باللوز جدا رهيب ويرطب الشعر جد

وكمان انواع البلسم ؟

ما احط لشعري بلسم

وازاي اعمل حمام زيت ؟

خذي صحن وحطي عليه نص ملعقه من : فاشكول - مايونيز - شوي مي ورد - لبن زبادي - عسل وحطيه ع شعرك واتركيه ربع ساعه ولو عندك منشفه صغيره وكل دقيقتين تنقعيها بميه سخنه وتحطيها ع شعرك والخلطه عليه بيكون أفضل وحتشوفي النعومه كيف..

وايه هي افضل انواع الزيوت للشعر الجاف؟
زيت جوز الهند رهيب بس يقهرني ريحته فأخلطه مع زيت زيتون

وايه رايكو بكريم بانتين بديل الزيت ؟

ماجربته لكن جربت كريم فاتيكا رااائع جدا ويمنع تطاير الشعر بعد ما أسرحه وأنا اخلط شوية سيروم مع شوي من كريم فاتيكا وادهن بيه شعري من برا بس من جوه شعري عند الفروه احط عليه شوية زيت جوز الهند مع زيت زيتون ودألك بيه فروتي

ما أعرف والله

وان شاء الله اكون أفدتك حبيبتي

رحاب مصر
رحاب مصر
أهلا اختي اناا شعري جاف ومقصف جدا بس الحمدلله عنايتي ب بسيطه جدا ومرتاحه معه علما اني زيك كسوله :35: وحاجاوب ع اسألتك طريقة غسله؟ انا شعري ما اغسله إلا 3 مرات بالأسبوع يعني يوم أه ويوم لا لأنو جاف بيتاثر بالميه مره وغسليه عادي حطي شامبو مقدار ملعقه بيدك وخففيها بالماء وبعدين حطيها ع شعرك ودلكيه وغسليه بالماء وايه هي افضل انواع الشامبوهات للشعر الخشن والجاف ؟ أنا انصحك بشامبو هيد أند شولدرز باللوز جدا رهيب ويرطب الشعر جد وكمان انواع البلسم ؟ ما احط لشعري بلسم وازاي اعمل حمام زيت ؟ خذي صحن وحطي عليه نص ملعقه من : فاشكول - مايونيز - شوي مي ورد - لبن زبادي - عسل وحطيه ع شعرك واتركيه ربع ساعه ولو عندك منشفه صغيره وكل دقيقتين تنقعيها بميه سخنه وتحطيها ع شعرك والخلطه عليه بيكون أفضل وحتشوفي النعومه كيف.. وايه هي افضل انواع الزيوت للشعر الجاف؟ زيت جوز الهند رهيب بس يقهرني ريحته فأخلطه مع زيت زيتون وايه رايكو بكريم بانتين بديل الزيت ؟ ماجربته لكن جربت كريم فاتيكا رااائع جدا ويمنع تطاير الشعر بعد ما أسرحه وأنا اخلط شوية سيروم مع شوي من كريم فاتيكا وادهن بيه شعري من برا بس من جوه شعري عند الفروه احط عليه شوية زيت جوز الهند مع زيت زيتون ودألك بيه فروتي وهل فيه كريمات للفرد اقدر استعملها في البيت؟ ما أعرف والله وان شاء الله اكون أفدتك حبيبتي
أهلا اختي اناا شعري جاف ومقصف جدا بس الحمدلله عنايتي ب بسيطه جدا ومرتاحه معه علما اني زيك كسوله...
الف شكر :42:على التوضيح والشرح الوافي

ان شاء الله اجرب وارد عليكي:26:
رحاب مصر
رحاب مصر
المحبه لله و رسوله
معنديش فكرة
يا رب حد يفيدك