بيتى حياتى لهذا يميزنى مشاركتي بفعالية منزلي يميزني

التنظيف والتنظيم

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم
انا حبيت اشارك في فعاليات بيتى يميزنى علشان انا بحب بيتى جدا وفعلا
بحس انه مميز بالرغم انه صغير وبسيط
بس مميز بلمساتى فيه وان كل حاجه فيه انا بعملها بايدي الفازات والتابلوهات
والستاير والمفارش حتى جددت دهان المطبخ بنفسي واي شئ بعمله بايدي وكمان عملت رفوف اضافيه لزياده تنظيم الدواليب بنفسي
وبحب كمان اهتم بنضافته جدا لان البيت النضيف بيجلب الملائكه وربنا جميل يحب الجمال
وهاخدكوا في جوله في بيتى الصغير ومن فضلكم التعليقات تكون مثمره وبلاش دا صغير واغراضك بسيط والكلام ده احنا الحياه عندنا بمصر تختلف عن عندكم بالسعوديه وكمان مستوي المعيشه العبره بالنضافه والنظام
دي صور غرفه النوم
دا الدولاب وانا زودت فيه رفوف ونزلت الشماعات تحت علشان اعرف ارتب الملابس وكمان عملت رف زياده في المنتصف

هنا جبت كراتين الاحذيه وغلفتهم وحطيت فيهم قطع الملابس الداخليه
والتوبات لفيتهم رول ووحطيتهم وكدا اسهل بكتير علشان يفضلوا مرتبين

ونظمت الملابس كل صنف لوحده ملابس بيت او خروج او كاجوال ........
وهنا عملت تعليقه للاكسسوار

ودا سبت غسيل غير مستخدم استغليته وحطيت فيه الشنط علشان مالهاش مكان وعلشان يبقي شكلها منظم
1K
216K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

بيتى حياتى
بيتى حياتى
ودي بقيه الصور
بيتى حياتى
بيتى حياتى
دا اهم حاجه في البيت المطبخ ولازم يكون نضيف طول الوقت لانى بقضي فيه وقت كبير وبحس ان نضافه المطبخ بتعبر عن نضافه صاحبه البيت
الخشب كان لونه بنى وحبيت اغير لونته ابيض وانا اللي عملته بنفسي وكل الاكسسوارات اللي فيه انا اللي عملتها
دا مدخل المطبخ

الورق الابيض اللي عليه وردات فوشيا دا مشمع لزقته علشان اسهل علي نفسي تنضيف الحيطه علشان مش عليها سيراميك

الشنط الجينز اللي علي جنب دول عملتهم من بنطلون جينز وبلف الاكياس البلاستيك وبحطهم فيهم واحده للاكياس الكبيره وواحده للاكياس الصغيره

وهنا عملت حامل لمجات الشوربه بالمسامير الزاوايه

ودا زيه لمجات الشاي وتحت دي خطوات عمله وبعدين اضفت الخضرا بحب الزرع جدا بالذات في المطبخ
بيتى حياتى
بيتى حياتى
دي باقي صور المطبخ

ودي الثلاجه

ودي الحوض الدرف بتاعته كانت ساده مش عليها الوش اللي زي الدرج ده
اشتريت اتنين وركبتهم ومعجنتهم ودهنتهم ابيض زي المطبخ غيروا الشكل كتير

ودا درفه الكاسات والاكواب دول للاستعمال اليومى وباقي الدرف نسيت اصورها

بيتى حياتى
بيتى حياتى
دي ادراج الكومدينو والتسريحه عملت مقسمات من الكرتون وغلفتها ولفيت الشرابات والاندرات رول وبقت الادراج منظمه جدا

ودي الكراتين بتاعت الاحذيه اللي غلفتها وحطيت فيها الملابس الداخليه
بيتى حياتى
بيتى حياتى
ودي صور الصاله هي صاله وارج مفتوحين علي بعض وطبعا انا عملت
كل حاجه فيها التابلوهات والفازات انا اللي بنسقها والمفارش انا اللي رسمتها وكمان الستاره والخداديات اللي علي الكنب
دي صوره للصاله كلها

دي الستاره ايه رايكوا انفع ؟؟