دنعوره

دنعوره @dnaaorh

عضوة جديدة

ساعدوني في تشغيل غسالة الاواني Bouch

الأجهزة المنزلية والمشتريات

انا عندي غسالةبوش للاواني موديل(SMS60M08EU)لكن
لم افهم الكتالوج الاشي بسيط يوجد بها 6برامج منها برامج اضافيه من اختيار الوقت والتجفيف المركز ونصف الحموله التي لم افهم كيفية ضبطها واستعمالها للاستفاده منها انا لم استعملها سوى 3مرات للبرامجها المعتاده
ارجوا منكم الشرح لتلك البرامج باتفصيل مع وضع الصوره لها

لاتقول عندك كاتلوج نعم عندي ولاكن لم افهمه

هذا هو موديلها ارجوكم ساعدوني استفيد منها قبل رمضان

اذاانتهت دورة الغسيل وفتحت الغساله الاقي الاواني فيها مويه مع انها فيها خاصية التجفيف المركز لجميع البرامج من الخاصيه الاظافيه ارجوكم الي عندها نفس الموديل تشرحه لي بالتفصيل الله يشرح قلبه بالايمان وطاعة الرحمن
وجزيتم خيراااااااااااااا
19
8K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

$$غالي الاثمان$$
رفع لعيونك
♥قلــ نابضـةــوب♥
انا عندى برضه بوش بس الموديل يختلف
بصراحه مش عارفه ابدء منين

بس انا هترجملك الكاتلوج وان شاء الله تستفيدى وتدعيلى

Energy Efficiency class: A Wash Performance class: A Drying class: A افضل توفير للكهربه وافضل غسيل وتنشيف

6 programmes: سته برامج

Intensive 70 °C الغسيل المكثف يعنى للقدور والاشياء المتسخه جدااا وبتكون درجه حرارته 70

Auto 45-65 °C ودا اهم برنامج عندك ريحى راسك وشغليه على طول معناه اتوماتك الغساله تعرف تختار البرنامج المناسب ودرجه الحراره يعنى لو حطيتى قدور تسخن الحراره وتزود الوقت لحد ماتنظف ولو حطينى اكواب مثلا تستخدم حراره اقل ووقت اقل وتغسل ما بين 45 و65 على حسب احتياجها

Economy 50 °C النظام دا انا على طول مشغلاه معناه الاقتصادى يعنى الغساله بتغسل وتنشف باقل سحب للكهربه وينفع للقدور بس لو عندك قدور وسخه جدا استخدمى الغسيل المكثف اللى درجه حرارته 70
او التوماتك وارجع واقول الاتوماتك وريحى راسك

Delicate 40 °C يعنى الاشياء الحساسه ومنقوشه غاليه فيها ذهبى وفضى <اوانى الضيوف>

Quick Wash 45 °C الغسيل السريع مدته تقريبا نص ساعه وينفع للاطباق والكاسات بس درجه حرارته 45

Pre Rinse الشطف السريع مدته 15 دقيقه تقريبا وبتستخدميه لما مثلا عندك اطباق قليله وقدر واحد وعايزه تستنى الليل لحد ما الغساله تتملى >فتشغليه تشطفى اللى عندك عشان الاكل ما يلزق فيه وبالليل تشغلى الغساله بعد ما تمليها

Half Load نص حموله تستخدميها لو مافيش كتير اطباق البرنامج دا يوفرلك فى الكهربه والمايه والوقت بس فى الحقيقه الوقت لا تقريبا ربع ساعه اقل بس يعنى بيكون ساعتين الا ربع بدل ساعتين وربع تقريبا كدا مش متذكره بالزبط
وطريقته تختارى بالبرنامج الاساسى زى الغسيل الكثيف لو عندك قدور وبعدين تدوسى زر نص حموله
او البرنامج الاقتصادى وبعدين زر نص حموله وهى تشتغل

ActiveWater hydraulic system نظام تعقيم تختاريه لو انتى عايزه تعقمى لوحه التقطيع او الرضاعات للبيبهات

التنشيف المركز او الزياده بعد ماتختارى البرنامج تشغليه وبيستخدم عاده للبلستكات عشان هى اللى ماتنشف بسرعه

و تملى الملح لما اللمبه تولع احمر salt
وتملى الملمع لما اللمبه تولع احمر rinse

واى سوال انا حاضره

وبالمناسبه بوش اخذت شعار افضل غساله اطباق فى بريطانيه

والف مبروووووووووووووك عليها وان شاء الله تتهنى بيها يا قمر
ام هومان
ام هومان
انا عندى برضه بوش بس الموديل يختلف بصراحه مش عارفه ابدء منين بس انا هترجملك الكاتلوج وان شاء الله تستفيدى وتدعيلى Energy Efficiency class: A Wash Performance class: A Drying class: A افضل توفير للكهربه وافضل غسيل وتنشيف 6 programmes: سته برامج Intensive 70 °C الغسيل المكثف يعنى للقدور والاشياء المتسخه جدااا وبتكون درجه حرارته 70 Auto 45-65 °C ودا اهم برنامج عندك ريحى راسك وشغليه على طول معناه اتوماتك الغساله تعرف تختار البرنامج المناسب ودرجه الحراره يعنى لو حطيتى قدور تسخن الحراره وتزود الوقت لحد ماتنظف ولو حطينى اكواب مثلا تستخدم حراره اقل ووقت اقل وتغسل ما بين 45 و65 على حسب احتياجها Economy 50 °C النظام دا انا على طول مشغلاه معناه الاقتصادى يعنى الغساله بتغسل وتنشف باقل سحب للكهربه وينفع للقدور بس لو عندك قدور وسخه جدا استخدمى الغسيل المكثف اللى درجه حرارته 70 او التوماتك وارجع واقول الاتوماتك وريحى راسك Delicate 40 °C يعنى الاشياء الحساسه ومنقوشه غاليه فيها ذهبى وفضى &lt;اوانى الضيوف&gt; Quick Wash 45 °C الغسيل السريع مدته تقريبا نص ساعه وينفع للاطباق والكاسات بس درجه حرارته 45 Pre Rinse الشطف السريع مدته 15 دقيقه تقريبا وبتستخدميه لما مثلا عندك اطباق قليله وقدر واحد وعايزه تستنى الليل لحد ما الغساله تتملى &gt;فتشغليه تشطفى اللى عندك عشان الاكل ما يلزق فيه وبالليل تشغلى الغساله بعد ما تمليها Half Load نص حموله تستخدميها لو مافيش كتير اطباق البرنامج دا يوفرلك فى الكهربه والمايه والوقت بس فى الحقيقه الوقت لا تقريبا ربع ساعه اقل بس يعنى بيكون ساعتين الا ربع بدل ساعتين وربع تقريبا كدا مش متذكره بالزبط وطريقته تختارى بالبرنامج الاساسى زى الغسيل الكثيف لو عندك قدور وبعدين تدوسى زر نص حموله او البرنامج الاقتصادى وبعدين زر نص حموله وهى تشتغل ActiveWater hydraulic system نظام تعقيم تختاريه لو انتى عايزه تعقمى لوحه التقطيع او الرضاعات للبيبهات التنشيف المركز او الزياده بعد ماتختارى البرنامج تشغليه وبيستخدم عاده للبلستكات عشان هى اللى ماتنشف بسرعه و تملى الملح لما اللمبه تولع احمر salt وتملى الملمع لما اللمبه تولع احمر rinse واى سوال انا حاضره وبالمناسبه بوش اخذت شعار افضل غساله اطباق فى بريطانيه والف مبروووووووووووووك عليها وان شاء الله تتهنى بيها يا قمر
انا عندى برضه بوش بس الموديل يختلف بصراحه مش عارفه ابدء منين بس انا هترجملك الكاتلوج وان شاء...
انا عندى مودىل مختلف لكن فىه ثلاثه برامج: الاول السرىع بدرجه حراره 35 للكاسات والاوانى المتسخه قليلا وهو سرىع ىستغرق 40 دقىقه ولاىوجد فىه تجفىف،الثانى الاقتصادى ىستغرق حوالى ساعتىن ونصف فىه تجفىق،الثالث ىستغرق ساعه ونصف على درجه حراره65 ىوجد فىه تجفىف ،اختى لاتترددى شغلىها وتوكلى على الله وبوش ماركه ممتازه ¤
♥قلــ نابضـةــوب♥
مممممممم

بنسبه لعدم التنشيف اكيد فى حاجه غلط او انك راصه الاوانى غلط

لان الغساله تنشف كويس جدا جدا
الا بالبلاستك تلاقى فيه شويه قطرات ماء

بس الاكواب والاطباق ناشفه ميه فى الميه
برياني حار
برياني حار
معليش انا راح اخرج عن الموضوع واسألك بكم اخذتيها؟؟؟؟؟