عندي لكم صور ,, لكل وحدة عندها غسالة أوتوماتكية بليز تدش !!

الأجهزة المنزلية والمشتريات

طبعا انا أشتريت غسالة دايو اليديدة ب 3000درهم وقالوا لي تنشيفها 100%
وفيها غسيل بخار , طبعا قريت الكتالوج وسويت اللي ما فهمته بس ما عرفت استخدمها

أولا : الملابس تطلع مب ناشفة 100% حتى لو خليت ال spin 1000
وما عرفت استخدم غسيل البخار ؟؟

وثانيا وايد تطول ؟؟ يمكن ق4 ساعات او اكثر
يعني ما فيها تحديد للوقت ؟؟
يعني اختار نوعية الغسيل واتوماتكيا يختار الوقت !!

فأضطر أختار الخيار quick 20 min
يعني الغسيل السريع مال 20 دقيقة
بس يخدعني يمكن تمر أكثر عن ساعة ولا 45 دقيقة
وهو عنده بعده مرت 13 او 12 دقيقة
كيف كذي ؟؟!!
أستغرب ,, التوقيت عنده غير اللي عندنا ؟؟!!

وفي عندي بعض الاسئلة كتبتها بالصور ؟؟

بليييييييييييز يا بنات أفيدوني ,, وخاصة للي عندهم غسالة أوتوماتكية ؟

وجزاكـــم الله خيــر ,,
24
8K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

رمز الاخلاص
رمز الاخلاص
ودي افيدك بس انا غسالتي الي تتعبي من اعلي

ان شاء الله البنات يفيدونك بس ليش ما تكلمين شركتها يقلونلك الطريقة
$$ أم سعود $$
$$ أم سعود $$
اشكرج يالغالية ع الرد المشكلة اخذتها من امارة ثانية
اتصلت لهم عدة مرات , وكل مرة يرد علي هندي ويوعدني انه بيجي بس ولا يمر
طفرت منه !!

يا ريت البنات يفيدوني لين حضرته يشرف ويعلمنا عليها ؟
سحاب5
سحاب5
اشكرج يالغالية ع الرد المشكلة اخذتها من امارة ثانية اتصلت لهم عدة مرات , وكل مرة يرد علي هندي ويوعدني انه بيجي بس ولا يمر طفرت منه !! يا ريت البنات يفيدوني لين حضرته يشرف ويعلمنا عليها ؟
اشكرج يالغالية ع الرد المشكلة اخذتها من امارة ثانية اتصلت لهم عدة مرات , وكل مرة يرد علي هندي...
انا اللى عندى مش زى بتاعتك بس عموما الدرج اللى فيه 3 اماكن واحد للاريال والتانى للكلور ةالتالث اضافات تانيه يعنى داونى اوزهره اوكمفورت.بالنسبه للمربع الصغير تحت الغساله دى المصفاة يعنى كل مدة ابقى افتحيه ونظفيها.بالنسبه للتجفيف انتى المكتوب انها تغسل9 كيلو وتجفف 7 كيلو ف يمكن انت بتحطى كميه كبيرة من الغسيل علشان كدة مش بتجفف100%. wash يعنى غسيل soak يعنى نقع .tempيعنى درجه الحراره تكون 30, 40, 60 او coldيعنى بارد .spinدوران او تجفيف rinse شطف.dry تجفيف low tempع درجه منخفضه iron كوى مكواة cupboardدولاب steam بخارdelay startتآجيل الغسيل rinse holdايقاف الشطف rinse+ اعتقد شطف اضافى.وعندك child lockقفل علشان الطفل ما يلعبش بالازرار.cotton قطنnormal عادى syntheticeللملابس الصناعيه delicat يعنى خفيف للملابس الرقيقه الانجيرى والحريرintensive غسيل قوى.sport wearملابس رياضه.
$$ أم سعود $$
$$ أم سعود $$
انا اللى عندى مش زى بتاعتك بس عموما الدرج اللى فيه 3 اماكن واحد للاريال والتانى للكلور ةالتالث اضافات تانيه يعنى داونى اوزهره اوكمفورت.بالنسبه للمربع الصغير تحت الغساله دى المصفاة يعنى كل مدة ابقى افتحيه ونظفيها.بالنسبه للتجفيف انتى المكتوب انها تغسل9 كيلو وتجفف 7 كيلو ف يمكن انت بتحطى كميه كبيرة من الغسيل علشان كدة مش بتجفف100%. wash يعنى غسيل soak يعنى نقع .tempيعنى درجه الحراره تكون 30, 40, 60 او coldيعنى بارد .spinدوران او تجفيف rinse شطف.dry تجفيف low tempع درجه منخفضه iron كوى مكواة cupboardدولاب steam بخارdelay startتآجيل الغسيل rinse holdايقاف الشطف rinse+ اعتقد شطف اضافى.وعندك child lockقفل علشان الطفل ما يلعبش بالازرار.cotton قطنnormal عادى syntheticeللملابس الصناعيه delicat يعنى خفيف للملابس الرقيقه الانجيرى والحريرintensive غسيل قوى.sport wearملابس رياضه.
انا اللى عندى مش زى بتاعتك بس عموما الدرج اللى فيه 3 اماكن واحد للاريال والتانى للكلور ةالتالث...
مشكورة يالغالية ع الرد ,,
بس فديتج انا ما حطيت فيها غير 4 قمصان عشان اجرب تنشيفها يعني ما توصل حتى كيلو واحد
بس تطلع لي الملابس رطبة
مع انهم قالوا لي من الغسالة علطول للكبت , تطلع ناشفة ومكواية
بس للأسف ما عرفت ليش تطلع رطبة ؟
ياريت لو تفيديني ؟
وبالنسبة للغسيل عادي يطول الى ساعتين وثلاث ؟
$$ أم سعود $$
$$ أم سعود $$
وووووووووينكم يا بنات ؟ حطيت لكم الصور ؟