السعودية - الخبر-الدمام
معلمة انجلش للجامعة
لنجوستك-سيمانتك-جرامر-فونتكس-سينتاكس-مورفولوجى-ثانوى-تحضيرى

السعودية - الخبر-الدمام
معلمة انجلش للجامعة
لنجوستك-سيمانتك-جرامر-فونتكس-سينتاكس-مورفولوجى-ثانوى-تحضيرى

قديم 30-05-1430 هـ, 01:38 مساءً   #1
essytody

عضوة جديدة

Wink كيف يصبح الشعر مفرود و ناعم بعد الاستحمام مباشرة

هاااااااي انا لسه جديده فالمنتدي و بجد الموقع ده تحفه و استفدت منه جدا . انا جربت خلطات كتير لحور الجنان ربنا يشفيها و يكرمها وبجد رررررروووووووووووععععععهز بس فيه مشكله انا شعري مهما اعمل فيه بيكون ناعب بس بعدالدش لو سبته من غير ملفه او المه بيتلولو و لو سرحته بعديها بيهيش . انا شعري ناعم وسط و طول و لو عملت اي خلطه بيبقي تحفه بس تاني يوم بعد ملفو مش بعد الدش يعني و انا مخطوبه و قربي اتجوز و علي طول مفكر ازاي حفضل لفه شعري علي طول قدام جوزي او لو سبتو حيبقي كرلي علي طول خصوصا ان بعد الزواج البنت بتغسل شعرها كتير اكيد دي مشكله بنات كتير .بببببببببببببلللللللللللليييي ييييييييزززززز لو حد عندو حل يقولي عاليه و حفضل ادعلها طول عمري زي ما بدعي لحور الجنان كل ما اشوف شعري

essytody غير متواجد حالياً رد مع اقتباس إرسال الموضوع إلى الفيس بوك إرسال الموضوع إلى تويتر

30-05-1430 هـ, 01:58 مساءً
انا جديدة هنا المنتدى بس دة بجد اجمل منتدى شوفتو واستفت منه اوى بس ممكن تقبلونى صديقة انا عندى 25
سنة واتمنى انكم تقبلونى

توقيع

الوزن السابق 93
الوزن الحالى 61
الهدف الاخير 50

ngla dndn غير متواجد حالياً  

30-05-1430 هـ, 01:59 مساءً
انتي شو بغيتي بالظبط ؟؟؟تبين شعرج يتم سيدا بعد الغسل؟؟
عيل لج وصفة حلوة
جلسرين + عسل+ خل ابيض عادي من البقاله+ زيت زيتون وباذن الله بتدعين لي على طول ويا هالخلطة ما تحتايين حتى السيشوار
خذي نص كوب واخلطيه وخليه ليومكين على جنب وبعدها استخدميه
خليه على شعرج لنص ساعه بس وعقب اغسليه عادي وبتشوفين افرق

ام مارية غير متواجد حالياً  

30-05-1430 هـ, 02:40 مساءً
شوفي ياعسل,, عندك هادا الرابط وان شاء الله يفيدكـ..
http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=1561291

m!ss so0so0 غير متواجد حالياً  

30-05-1430 هـ, 04:20 مساءً
شككككككرررررررراااااا اوي ليكم كلكم و ان شاء الله حدعلكو من غير حاجهزبجد مرسي اوويييييييييي

essytody غير متواجد حالياً  

30-05-1430 هـ, 04:28 مساءً
ههههاااااااااايييييييي يا نجلا شكلك مصريه زي انا كما دجديده و بجد كل الناس هنا طيبين اوي و بيفيدو بنات كتير

30-05-1430 هـ, 04:35 مساءً
بس هوه فيه حاجه طبيعيه تفرد الشعر و تريحنا من كل ده?

30-05-1430 هـ, 04:49 مساءً
سلام حبوبات احسن شي يعني جربي هذا وبترتاحين اول شي حطي فاشكول + زيت خروع + وبياض بيضه اذا خايفه من الريحة حطي البياض بس واذا تبين تغذين شعرك حطي البيضه كلها بس الله يعينك على الريحة ههههههه
المهم خلي الماسك على شعرك نص ساعه او ساعه قبل عشل الشعر بعدين استعملي شامبو اللي فيه بلسم زي مثلا هيد اندشولدرز 2في 1 لشعر حيوي رووعه اخر شي عشان تحسي شعرك طاح على كتفك من النعومه سوي ماسك فروكتيز لتنعيم الشعر الاخضر حطيه بعد غسل الشعر من الشامبو بس دقيقة او دقيقتين غسلي وجهكم بالرغوة عشان تضيعي الدقيقه
وادعيلي

رجاوي الشوق2008 غير متواجد حالياً  

30-05-1430 هـ, 04:55 مساءً
شكرا اوي يا رجاوي الشوق بس فشكول كريم ولا زيت ولا حمام كريم؟ و ماسك فروكتيز ده ايه بظبط سوري لو كنت جهله في الحجات ديه شويه اصلي لسه بديا الاهتمام بشعري من فتره قريبه