طاقة أمل (خبرات متبادلة حول مراكز العقم فى مصر) ج3

تأخر الحمل

"" ربي لا تذرني فردا وانت خير الوارثين

ربي هب لي من لدنك ذرية طيبة إنك سميع الدعاء "

" ربنا هب لنا من ازواجنا وذرياتنا قرة اعين واجعلنا للمتقين اماما "

" اللهم إن كان رزقي في السماء فانزله وان كان في الارض فاخرجه وان كان بعيدا فقربه وان كان قريبا فيسره وان كان يسيرا فكثره وان كان كثيرا فبارك لنا فيه برحمتك يا ارحم الراحمين "

" يا كريم يا رحيم يا رب العرش العظيم نسالك بعزك الذي لا يرام وبملكك الذي لا يضام وبنورك الذي ملأ اركان عرشك ان ترزقنا الولد الصالح "

" اللهم لا مانع لما اعطيت ولا معطي لما منعت "

" اللهم ارزقني ولدا واجعله تقيا ذكيا ليس في خلقه زيادة ولا نقصان واجعل عاقبته الى خير "

" سبحانك لا إله الا انت اني كنت من الظالمين "

" سبحان الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اكبر "

أستغفر الله العظيم الذى لا اله الا هو الحى القيوم واتوب اليه

((يا من أمره بين الكاف والنون وإذا أراد شيئاً قال له كن فيكون أرزقني بذرية صالحة طيبة تقر بها العيون))

وذا النون اذ ذهبا مغاضبا فظن ان لن نقدر عليه فنادى في الظلمات ان لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين فاستجبنا له ونجيناه من الغم وكذلك ننجي المؤمنين

وقل استغفرو ربكم انه كان غفارا يرسل السماء عليكم مدرار ويرزقكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم انهارا

لااله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شي قدير سبحان الله والحمدلله ولا اله الله والله اكبر ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

يا مسهل الشديد,و يا ملين الحديد,ويا من هو كل يوم فى أمر جديد,أخرجنى من حلق المضيق,الى أوسع الطريق,بك ادفع مالا اطيق ,ولاحول ولاقوه الا بالله العلى العظيم

اللهم فرح قلبي وآنس وحشتي ونفس كربتي وفرج همي وأزل ضيقي وعوض صبري وقرعيني بطفلاً صالحاً معافا ليس في خلقه زيدة ولانقصان وجعله خيراً لي ومن البارين بي ومن المستغفرين لي عند مماتي وجعله من الصالحين ومن حفظة كتابك الكريم ومن المجاهدين في سبيلك يارب العالمين آآآآآمين

ياذا الجلال والاكرام
يا ذا الجلال والاكرام
يا ذا الجلال والاكرام
ياودود
ياودود
ياودود
اللهم ارزقنى وارزق اخواتي في الله بالذريه الصالحه عاجلا غير ااجل انك سميع مجيب

حبيت أبدأ التجمع بتاعنا فى الجزء الثالث بالأدعية وان شاء الله ربنا يكرمنا ويكون الجزء ده
فاتحة خير لينا بفضل الله وأن شاء الله ربنا يكرمنا بالحمل قبل لاينتهى هذا الجزء
2K
82K

هذا الموضوع مغلق.

boba boba
boba boba
يابنات انا فتحت الجزء الثالث بعد إذن مميزات لانها صاحبة الفكرة وهى اللى فتحت الجزء الاول

ونيفووو فتحت الجزء الثانى وانا كنت اخر واحدة شاركت فى الجزء اللى فات ولقيته اتقفل

عشان كده تطوعت وفتحت الجزء ده عشان تدخلوا تلاقو التجمع فى انتظاركم

يلا انا مستنياكو

وانا حبيت اسمى الجزء ده طاقة امل

نكبر الومضة بقى يانيفوووو ونخليها طاقة عشان تكفينا كلنا
اشتقت اليك
اشتقت اليك
الله عليكى يا بوبا.....بداية جميلة و يا رب تبقى فاتحة خير علينا جميعا.....

بصى يا قمر انا عملت سيرش عن ال anteverted Uteres وهاجيبلك ما توصلت اليه....و عموما الرحم بالوضع ده زي مانتى قلتى فعلا هو الطبيعى و بيكون عند 80% من السيدات.....وعموما انا هاجيب الكلام اللى بياكد ده بالرغم من ان السؤال الاساسى كان عن الرحم المقلوب للخلف....لكنى هاحطة لنستفيد جميعا من المعلومة....

ده الرابط يا جماعة لان الصفحة لا تقبل النسخ...

http://www.tzafonet.org.il/kehil/water/wlada1a.html
boba boba
boba boba
الله عليكى يا بوبا.....بداية جميلة و يا رب تبقى فاتحة خير علينا جميعا..... بصى يا قمر انا عملت سيرش عن ال anteverted Uteres وهاجيبلك ما توصلت اليه....و عموما الرحم بالوضع ده زي مانتى قلتى فعلا هو الطبيعى و بيكون عند 80% من السيدات.....وعموما انا هاجيب الكلام اللى بياكد ده بالرغم من ان السؤال الاساسى كان عن الرحم المقلوب للخلف....لكنى هاحطة لنستفيد جميعا من المعلومة.... ده الرابط يا جماعة لان الصفحة لا تقبل النسخ... http://www.tzafonet.org.il/kehil/water/wlada1a.html
الله عليكى يا بوبا.....بداية جميلة و يا رب تبقى فاتحة خير علينا جميعا..... بصى يا قمر انا عملت...
يادى النور يادى النور

ربنا مايحرمنى منك يا اشتقت وينولك اللى فى بالك يارب

والله انا كنت خايفة ماتلاقوش التجمع بسهولة
وزعلت جدا لما التانى اتقفل معلش اصلى ادمنتكم

وحاولت ابعتلكو كلكو رسايل خاصة ماعرفتش جهل بقى

فكرى معايا بقى عاوزين نعرف البنات بالتجمع الجديد
وان شاء الله يلاقوه ومايتوهوش عنه

انا قريت الموضوع عن الرحم يعنى انا كده طبيعى
الحمد لله ده انا الممرضة دى عقدتنى لما قالتلى كده
كنت خلاص هقول لها انتو شركتونى خالص طيب فاضل ايه بقى سليم؟
اشتقت اليك
اشتقت اليك
متخافيش يا بوبا على البنات.....هيعرفوا يلاقوا الموضوع بسهولة خصوصا ان الاسم متشابه اوي مع الموضوع اللى فات...

و بالنسبة للممرضة سيبك منها...وحطى فى بطنك بطيخة صيفى و خليكى فى الخطوات الجديدة و ان شاءالله ربنا يكتبلك كل الخير
فاطمة الزهراء912
يادى النور يادى النور ربنا مايحرمنى منك يا اشتقت وينولك اللى فى بالك يارب والله انا كنت خايفة ماتلاقوش التجمع بسهولة وزعلت جدا لما التانى اتقفل معلش اصلى ادمنتكم وحاولت ابعتلكو كلكو رسايل خاصة ماعرفتش جهل بقى فكرى معايا بقى عاوزين نعرف البنات بالتجمع الجديد وان شاء الله يلاقوه ومايتوهوش عنه انا قريت الموضوع عن الرحم يعنى انا كده طبيعى الحمد لله ده انا الممرضة دى عقدتنى لما قالتلى كده كنت خلاص هقول لها انتو شركتونى خالص طيب فاضل ايه بقى سليم؟
يادى النور يادى النور ربنا مايحرمنى منك يا اشتقت وينولك اللى فى بالك يارب والله انا كنت...
اية دة انا اغيب يوم واجى القى خناقة على العيال ومحدش عمل حسابى وكمان القى الموضوع اتقفل لا والف لا هو انا علشان ساكتة يبقى خلاص ماشى يا رمال انتى ومميزات ان شاء الله كوكر هتجيب ولد وهو دة الى بنتى هتتجوزو والى هيقرب منة هقطعة هو وامة اى خدمة دة بنتى هطتلع مخلصة زى امها اصلكو متعرفوش الوش التانى بتاع امها وقد اعذر من انذر كفاية عليكو كدة
اباركلكو بقى على الجزء 3 ويارب يكون وشة حلو علينا ونحمل كلنا قبل ما يتقفل هو كمان ومنفتحش جزء رابع غير فى قسم الحمل وربنا يكرمك يا بوبا على البداية الجميلة دى