hana_mesr

hana_mesr @hana_mesr

عضوة فعالة

هييييييييييييييييه ..... نفعت الفكرة يا كلام الحب ( راس القلم المتحرك )

الفن والأشغال اليدوية

فاكرين الشكال دى

174735
23
2K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

hana_mesr
hana_mesr
المشكله انها كانت ثابتة على القلم
وبانتهاء القلم لا نستفيد من الشكل وبكده تعبك راح هدر
هو صحيح مش بياخد وقت كبير فى التنفيذ
بس ليه نرمى حاجة تعبنا عليها
فكرت
وفكرت طويلا هههههههههههههههههه
الى ان توصلت لفكرة ان ليه مانثبتش الشكل ده على شيئ اشبه بالغطاء
نقدر نضعه على اى قلم نريد وقتما نريد
hana_mesr
hana_mesr
المشكله انها كانت ثابتة على القلم وبانتهاء القلم لا نستفيد من الشكل وبكده تعبك راح هدر هو صحيح مش بياخد وقت كبير فى التنفيذ بس ليه نرمى حاجة تعبنا عليها فكرت وفكرت طويلا هههههههههههههههههه الى ان توصلت لفكرة ان ليه مانثبتش الشكل ده على شيئ اشبه بالغطاء نقدر نضعه على اى قلم نريد وقتما نريد
المشكله انها كانت ثابتة على القلم وبانتهاء القلم لا نستفيد من الشكل وبكده تعبك راح هدر هو صحيح...
والطريقة هنا سهله جدا يللله اتفننى بقلب جامد مجهودك لن يضيع سدى هههههههههههه
انا عندى خامة اسمها فوم اكيد عارفينها والاسم الشعبى هو البورى مش السمك هههههههههههههه
ده الاسم اللى متعارف عليه فى محلات بيع ادوات صناعة الجزم ..................
وانا ان شاء الله هاحضر كووووورس قريب فى تشكيل الخامة دى ............................ز لأنها خامة غنية وبنطلع منها تحف
طولت عليكم ...................................... sorry
يلله مع الشرح والصور

بنجيب قطعة فوم مستطيله نلفها على القلم ونأخذ مقاس القلم

ثم نلصق هذا الجزء على قطعة أخرى ونقص الزيادة فيكون لدينا غطاء
174736

نحضر قطعة صوف بالطول الذى نريد ونبدأ بثنيها لتكوين الشعر ثم نربطها من المنتصف بقطعة صوف اخرى

174737
نلصقها على الغطاء ونبدأ بعمل ضفيره وتفاصيل الوجه
174738
hana_mesr
hana_mesr
والطريقة هنا سهله جدا يللله اتفننى بقلب جامد مجهودك لن يضيع سدى هههههههههههه انا عندى خامة اسمها فوم اكيد عارفينها والاسم الشعبى هو البورى مش السمك هههههههههههههه ده الاسم اللى متعارف عليه فى محلات بيع ادوات صناعة الجزم .................. وانا ان شاء الله هاحضر كووووورس قريب فى تشكيل الخامة دى ............................ز لأنها خامة غنية وبنطلع منها تحف طولت عليكم ...................................... sorry يلله مع الشرح والصور بنجيب قطعة فوم مستطيله نلفها على القلم ونأخذ مقاس القلم ثم نلصق هذا الجزء على قطعة أخرى ونقص الزيادة فيكون لدينا غطاء 174736 نحضر قطعة صوف بالطول الذى نريد ونبدأ بثنيها لتكوين الشعر ثم نربطها من المنتصف بقطعة صوف اخرى 174737 نلصقها على الغطاء ونبدأ بعمل ضفيره وتفاصيل الوجه 174738
والطريقة هنا سهله جدا يللله اتفننى بقلب جامد مجهودك لن يضيع سدى هههههههههههه انا عندى خامة اسمها...
وهذا الشكل النهائي من عدة زوايا خلصت

174739

174740

174741
heshamelprince
heshamelprince
فكره حلوه اوى وعمليه اكتر وممكن نعمل كزا شكل كل شكل على حسب اللبس البنوتات بيحبو الحركات اشكرك على المجهود وبالتوفيق ام بسمله
hana_mesr
hana_mesr
شكرا ام بسمله