زعلانه. من. الدنيا
فييييييييييييييييييينك؟؟؟؟
زعلانه. من. الدنيا
اه نسيت اسالك..
الصويا المطحونه اخبارها ايه؟؟ممنوعه وللا عادي..
الجبن القريش؟؟هي جبنه مصنوعه من اللبن المنزوع الدسم تمااااااااااااااااااااما
اللبن البودره خالي الدسم؟؟
ياريت تجاوبيني ضروري
tear&smile
tear&smile
السلام عليكم ورحمه الله انا متابعه الموضوع وقريته كله وعجبني وسويت الريجيم من فتره ونزلت 2كيلو في14 يوم وتركته 4ايام وزدت 3.5 كيلو بس عجبني لانه غير مقاساتي والحين بدأته من 4 ايام وبدأ وزني ينزل مره ثانيه ولله الحمد بس مشكلتي في رائحه الفم اهلي ملاحظينها ودايم اشرب عشان تخف
السلام عليكم ورحمه الله انا متابعه الموضوع وقريته كله وعجبني وسويت الريجيم من فتره ونزلت 2كيلو...

أهلين و ألف مرحبا
مع إن رائحة الفم مشكلة بس تصوري إنها الدليل على إن الرجيم شغال معاك
أكثري من شرب الماء و تمضمضي بغسول الفم
و ممكن كل كم ساعة تمضغي كم ورقة بقدونس أو نعناع أو ريحان
هلا بيك معانا و لا تترددي بكتابة تقاريرك و يومياتك و تشجعينا و نشجعك
tear&smile
tear&smile
اسفه جدااااااااااااا علي تاخيري عليكي اختي كانت عندي من الصبح وروحنا للدكتور لان عندها مشكله كبيره والحمد لله علي كل حال.. المهم ياقمر اخبارك ايه. ربنا يعينك ويقويكي ويرزقك بطفل جميل معافي يملي دنيتك ياااااااااااااااااااااااااااارب يارب.. انتي مش بتتعلمي اشغال يدويه ليه ياقمر وتتسلس بيها؟؟انا لماكنت باسافر واتغرب وولادي كانو صغيرين مفيش حاجه خرجتني من احساس الغربه والملل غير الاعمال اليدويه بجد متتتتتتتتتتتتتتتتتتتعه..شوفي انتي ميولك ايه يعني بتحبي الرسم او اشغال الابره او اي حاجه واتعلميها المنتدي هنا ملياااااااااااااااااان وصدقيني لو دخلتي علي اي جروب مش هاتحسي بالوقت ابدا ابدا.. بالنسبه لعشاي امبارح انا كنت باحاول اقلل شويه علشان الثبات اللي انا حاسه بيه وفعلا لما لبست ملابس الخروج انهارده لاقيت نفسي منزلتش عن الاسبوع اللي فات بس بررررررررررررررررضه مكمله ان شاء الله.. انهارده فطرت بيضه مسلوقه..ونص فنجان شاي وبعد ساعتين اخدت بيضه كمان مسلوقه والغدا كان كبده اسكندراني(شرايح رفيعه بالفلفل الاخضر والطماطم والبصل والتوم) بسعملت مثلا كيلو كبده ببصله واحده و8فصوص توم و2طماطم وفلفل اخضر كتييييييييييييييير وانا طبعا مش اكلت الكيلو ده كان للعيله انا اخدت 4معالق وعليهم ملعقه طحينه +نص كوب سفن دايت وبعدين رجعت كلللللللللللللل ده وخرجت مع اختي وبعد ساعتين كررت المحاوله واخدت 4معالق كبده تانيين وواحد كابتشينو بشوجر ماتش وبس الحمد لله علي كده مفيش عشا كمان خايفه اووووووووووووووي من معلقه الطحينه وحاسه اني خبصت كده ربنا يستر وتديني رايك بس انتي اكيد عارفه لما يكون عندك عزومه الدنيا بتبووووووووووووووظ الحمد لله.. مستنيه رايك وردك وكلامك ومستنياكي هاغسل الاطباق واجيلك جرررررررررررري
اسفه جدااااااااااااا علي تاخيري عليكي اختي كانت عندي من الصبح وروحنا للدكتور لان عندها مشكله...
هلا حبيبتي و تسلميلي على الدعوة الحلوة
لا تعتذري ترا كلنا بتجينا ظروف و هذا عادي المهم سلامة أختك و الله يشفيها و يشفي مرضانا و مرضى المسلمين
و الله فكرة الأشغال اليدوية عجبتني و فعلا فكرت فيها و بما أنك جربتيها فراح أسويها بإذن الله
و الله مشكلة الترجيع هاذي مشكلة و خايفة تسولك مشاكل كبيرة
والله ماودي أخوفك بس الترجيع المزمن مشكلة فأرجوك شوفي الطبيب و تعالجي و هذا ما يمنعك عن الرجيم بالعكس ممكن يساعدك تنقصي لأنو و الله التجويع الكثير ينزل الوزن فترة بس بعد كدا يتعود الجسم و ماعاد ينزل و فرضا نزلت بصراحة النحف من غير صحة ماينفع و لا إيه
أرجوك من أجل عيالك تعالجي
حبيبتي مادامك أكلت كبدة كان المفروض تخلي الطحينة لبكرة لأن الكبدة أصلا فيها كاربز و كمان الكلاوي على عكس باقي اللحوم
بس إن شاء الله ما تأثر
و الله ماسمننا إلا من العزومات
tear&smile
tear&smile
اه نسيت اسالك.. الصويا المطحونه اخبارها ايه؟؟ممنوعه وللا عادي.. الجبن القريش؟؟هي جبنه مصنوعه من اللبن المنزوع الدسم تمااااااااااااااااااااما اللبن البودره خالي الدسم؟؟ ياريت تجاوبيني ضروري
اه نسيت اسالك.. الصويا المطحونه اخبارها ايه؟؟ممنوعه وللا عادي.. الجبن القريش؟؟هي جبنه مصنوعه من...
ابتعدي عن كل ماهو منزوع الدسم لأنو فيه كاربز كثير
اللبن ممنوع في المرحلة الأولى لأنو فيه كاربز كثير إذا ماني غلطانة 100 غ فيها أكثر من 11 كاربز
الأجبان لازم كاملة الدسم و تكون جامدة و صفراء كالشيدر و البارمزان و ممكن الجبنة اللي ريحتها قوية كالجبنة الزرقاء وغيرها