omelkatkot
omelkatkot
بارك الله فيك وما قصرتي وكل الصور طلعت عندي والحمد لله انا شريت المكينه وجهزت كل الاغراض وشريت كتب للخياطه وبطبق معكم ان شاء الله. بس عندي اسئله اش معنى ورب ؟ بالنسبه للباترون انا سويت باترونات اساسيه وحفظتها .اذا مثلا ابي اضيف موديل على الباترون الاساسي انسخ الباترون الاساسي على باترون ثاني واضيف التعديلات على الثاني ؟ وعندي اسئله كثيره عن الباترون والقص والعلامات بس اخاف اشوش على الاخوات انا مبتدئه في الخياطه بس طبقت من الكتب وفيه اشياء مافهمتها بس بستمر معاك الين تجي الدروس الي ابسئل فيها الله يجزاك خير الجزاء .
بارك الله فيك وما قصرتي وكل الصور طلعت عندي والحمد لله انا شريت المكينه وجهزت كل الاغراض...
لو عايزة تنزلى موضوعك موضوع جديد لو مغاير لموضوع الدورة و تسالى فيه اللى عايزة تساليه و انا معاكى فى الاجابات

و تكملى معانا فى الدورة متمشية مع دروس الدورة

كما تحبين

وسعيدة بوجودك معانا
omelkatkot
omelkatkot
جزاك الله الف خير فعلا شرح رائع و ان شا الله اول ما اشتري القماش ابدء اطبق جعله الله في ميزان حسناتك
جزاك الله الف خير فعلا شرح رائع و ان شا الله اول ما اشتري القماش ابدء اطبق جعله الله في ميزان...
فى الانتظار
omelkatkot
omelkatkot
جزاك الله كل خير ام الكتكوت الشرح واضح والصور كلها ظهرت عندي:2thmup: بس الي رجاء ولو راح اثقل عليج ممكن تكتبين النه شنو نحتاج للاسبوع الجاي يعني كمية القماش اذا كنه نحتاج ازرار او مطاط او اي شي ثاني لان ما نكدر كل اسبوع نطلع لسوق والج كل الشكر والحب مقدما :33:
جزاك الله كل خير ام الكتكوت الشرح واضح والصور كلها ظهرت عندي:2thmup: بس الي رجاء ولو راح اثقل...
انا هحاول انزل طلبات الدرس القادم مع نهاية الدرس

يعنى ممكن ان شاء الله نبدا فى هذا الموضوع من الدرس القادم

وانا كمان بعيدة على المحلات

و حاسة بيك

ولما بطلب من زوجى مش بيجيب نفس اللى فى بالى

ان شاء الله انفذلك طلبك
omelkatkot
omelkatkot
الشرح يجننننننننننن وكمان شامل حتى طريقة الخياطة والتثبيت بس ليه سؤال مش المفروض اخيط الغرزة الواسعة فبل ما ادكك الاستك وكمان الخياطة اللى هكشكشه دى علشان توزيع الكشكشة بالتساوى وتثبيت الدانتيل ولا ايه افيدينى علشان هعمل قمصان نوم لاحفادى وكملن س}ال على السريع وخاص ليه لو عايزة احط سفرة صغيرة من الدانتيل وهى جاهزه ممكن احطها مكان الدانتيل وامكن عليها ولا لازم اقص الباترون من عند السفرة على شكل 7 معلش بالمرة علشان عندى بواقى ستان اعملة قميص نوم واصورة
الشرح يجننننننننننن وكمان شامل حتى طريقة الخياطة والتثبيت بس ليه سؤال مش المفروض اخيط الغرزة...
تقصدى ايه بالغرزة الواسعة انت بتخيطة تنية داخل تنية بغرزة خياطة عادية عرضها بيكون عرض الاستيك او اكبر شوية تعرفى تدككى الاستيك فيه

--------------------------------------------

خياطة الكشكشة بتكون واسعة بطول غرزة على المكن الحديث على رقم 4

و على القديم بتحركى الرافعة لتوسع معك الغرزة

ثم بتشدى الخيط و توزعى الكشكشة بنفسك حتى تحصلى على المسافات صح و مضبوطة

------------------------------------------------

بالنسبة للسفرة بيكون على حسب شكلها لو سبعة لازم تتقص على شكل سبعة

فى موديلات كثيرة للسفرة و هتخليكى تعملى الخلف كامل لاعلى

و صح كلامك الستان ينفع مع الصور الجاهزة بتكون ناعمة و مناسبة للستان

وانا فى بالى درس او درسين لتركيب السفرة فى الملابس المنزلية برضو

فى نفس الدورة

مش الدرس القادم على طول
omelkatkot
omelkatkot
السلام عليكم ام ام ام ام الكتكوت انا خلصت :32::o بصراحة والله وبدون مجاملة انا اعرف اخيط شوي لاكن عمري ماتجرئت وفصلت لوحدي من غير البورده لاكن تشجعت وتبقت الدرس اتمنى يكون صح :35: مقاس بنتي :04: http://www.up-00.com/wsfiles/f9Y12320.jpg http://www.up-00.com/wsfiles/Bid12320.jpg اتمنى التوفيق والسرعة والتيسير للجميع
السلام عليكم ام ام ام ام الكتكوت انا خلصت :32::o بصراحة والله وبدون مجاملة انا اعرف اخيط شوي...
تسلم الايادى

تطبيق مميز

شغلك حلو

دى فرحتى الاولى