_lamiae_
_lamiae_
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كيدايرين يا بنات اعتدر عن الغياب عندي برد بعيد عليكم لكن حاولت اصور كلم بعض خطوات خياطة الكم ونكمل لاحقا بمشيئة الرحمان تعتبر هده الطريقة ابسط الطرق : اول حاجة عمل زكزاك لقطعة انا معملتوش لضيق الوقت عاوزة اوصلكن الفكرة فقط نبدا بخياطة الفحتة راعي تكون اعرض عند البداية ثم تدريجيا تنقص انتهاء الفتحة قومي بعمل خياطة مائلة صغيرة لاتمام العمل ولقد و ضحت مكانها بالقلم لكن يجب تفادي الرسم به في التوب و الاعتماد على تباشير الفصالة لوضع العلامات
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كيدايرين يا بنات اعتدر عن الغياب عندي برد بعيد عليكم لكن حاولت...
وتقلب
لنشتغل على الجهةالخارجية
نبدأ بطوي اليد علىاتنان لتحديد مكان التنيات

مجموع الثنيات 3
1 في الجهة المفتوحة و 2 في الجهة الاحرى
راعي ان يعود عرض الكم بعد خياطة الكم الى قياسه الاصلي في بداية البترون

التنية الاولى تكون بعد الفتحة ب نصف سم

و الاثنين المتبقيتين على التوالي قبل العلامة و الثانية بعدها:
ام قسمت
ام قسمت
حبيبتي لمياء
مجهود عظيم ياخساره مالحقتوش من الاول لو حاتعملي دوره تانيه انا اول المسجلين
انا مش عارفه ادخل المنتدي التاني وماصدقت لقيتك هنا علشان اقول لك وحشتيني وحشتوني كلكم
no_on
no_on
الحمد لله على سلامتك وعلى رجعتك لألنا

وجزاك الله خير أختي كملي واحنا معك إن شاء الله
monsaf
monsaf
no_on no_on :
الحمد لله على سلامتك وعلى رجعتك لألنا وجزاك الله خير أختي كملي واحنا معك إن شاء الله
الحمد لله على سلامتك وعلى رجعتك لألنا وجزاك الله خير أختي كملي واحنا معك إن شاء الله
تبارك الرحمن

مشالله

تابعي اختي ما عليج امر

شرحج بسيط جدا ويسهل فهمه لكل وحده فينا

ومشالله الصور واضحه بالخطوط والرسم والقياس

جزاج الله خير

تابعي عزيزتي
_lamiae_
_lamiae_
حبيبتي لمياء مجهود عظيم ياخساره مالحقتوش من الاول لو حاتعملي دوره تانيه انا اول المسجلين انا مش عارفه ادخل المنتدي التاني وماصدقت لقيتك هنا علشان اقول لك وحشتيني وحشتوني كلكم
حبيبتي لمياء مجهود عظيم ياخساره مالحقتوش من الاول لو حاتعملي دوره تانيه انا اول المسجلين انا...
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حبيبتي ام قسومة كيدايرا
لس نفش المشكل مع المنتدى التاني
الدورة لس ف بدايتها لانيك عرفة لما بدتها مرض اخويا مباشرة فمكانش عندي وقت اكمل الموضوع ودلوات نزلت البرد الي عندي الحمد لله
حاول اعوض البنات و اكون اسرع شوية بس اكون احسن بمشيئة الرحمان