ألفت جدة
ألفت جدة
نسيت أقوللك إنه التحسن في وزنها صار بطيء في سن 9 شهور :( مش عارفة بسبب الرضاعة و الا بسبب نزلات البرد اللي مرضتهم

الله يعيننا عليهم
لا تنسي ترضعيها كتير
و بالنسبة للفيتامينات إسألي الدكتور
sammora_alex
sammora_alex
والله حبيبتي بتمنى افيدك بس ماعندي علم ... في هنا طبيبة مصرية بالمنتدى كتييير شاطرة ...اسمها(طبيبة مصرية2) اساليها ورح تفيدك كتيييييييير ... بس مش بدري بنتك تاكل من هلا ... انا ابني 5 شهور وبصراحة خايفة اطعمو رز مصري مهروس :)
والله حبيبتي بتمنى افيدك بس ماعندي علم ... في هنا طبيبة مصرية بالمنتدى كتييير شاطرة...
فعلا بدرى عالأكال بس والله انا اكلتها عشان وزنها يزيد شوية والطببة انا فعلا سألتها وانتظر ردها
الف شكر حبيبتى
sammora_alex
sammora_alex
.M&M .M&M :
المفروض وزن الطفل في هذا العمر من 5 الى 6 كيلو مثل اللي مكتوب بعلب الحليب اعطيها فيتامينات للاطفال
المفروض وزن الطفل في هذا العمر من 5 الى 6 كيلو مثل اللي مكتوب بعلب الحليب اعطيها فيتامينات...
فعلا حبيبتى وفى اطفال فى هذا العمر بسم الله عليهم وزنهم اكتر من 6 كيلو
بالنسبة للفيتامينات هل يوجد فيتامينات لعمر 4 شهور؟
sammora_alex
sammora_alex
انا بنتي الكبيره وبناتي التوأم كلهم كانوا 4 كيلو وكانوا يقولون صغيره بس كل الدكاتره قالوا إذا اكلها طبيعي يعني تشرب الحليب كويس خلاص مافيه داعي للقلق ... ..
انا بنتي الكبيره وبناتي التوأم كلهم كانوا 4 كيلو وكانوا يقولون صغيره بس كل الدكاتره قالوا إذا...
ياااة 4 كيلو فى عمر 4 شهور قليل جدا فعلا
وانا عرفة انه المهم تكون تاكل طبيعى بس منظرها يخوف من كتر النحافة
اشكرك حبيبتى عالرد
sammora_alex
sammora_alex
بصراحة نسيت وزن بنتي لما كانت 4 شهور(يمكن 6 كلغ) بس لما كان عمرها شهرين وزنت 5 كلغ ما شاء الله بس كانت ترضع طبيعي لمدة 4 شهور حتى الموية ما بعطيها و مش كل ساعتين, يمكن كل نصف ساعة :) :) (و لليوم ما ترضع إلا طبيعي) دخلتلها الأكل بعد ما كملت ال4شهور و كانت وجبة واحدة في اليوم إما سيريلاك الأرز أو تفاحة مطبوخة و مرحية في 5 شهور صرت بعطيها الصبح سيريلاك والظهر خضار مطبوخة و مرحية و بالليل فواكه مطبوخة و مرحية ....
بصراحة نسيت وزن بنتي لما كانت 4 شهور(يمكن 6 كلغ) بس لما كان عمرها شهرين وزنت 5 كلغ ما شاء الله...
بسم الله ما شاء الله عليها ربنا يحفظها
ما هى المرحية ؟ هل هى مفيدة
اشكرك جدا عالرد