التواقة للخير
ازيك ياابلة دينا.........يارب ربنا يكتبلك الحج عاجلا غير اجلا وتجيبلنا كلنا بهارات الكفتة اميييييييييييييييييييييييييين اماني.....انا الضهر نسيت اسالك ايه هي كيكة ام ياسمين الي تقصديها انا مش فاكرة خالص ياريت تقوليهالنا كدة
ازيك ياابلة دينا.........يارب ربنا يكتبلك الحج عاجلا غير اجلا وتجيبلنا كلنا بهارات الكفتة...
تسلم إيدك الكيك تحفة :27:
بس هو لازم الكريسكو علشان كده هى على إسمها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جزانا وأياكم يا روش كلنا إخوات يا قمر :27:

سلامتك يا كهرمانة ( إمشى إمشى عنه ..روح للدبة نانو دى تخيييييينة تستحمل عنه):39:

ازيك يا جميلة منورانا

زى السكر يا دندون والله :27:
التواقة للخير
تسلم إيدك الكيك تحفة :27: بس هو لازم الكريسكو علشان كده هى على إسمها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جزانا وأياكم يا روش كلنا إخوات يا قمر :27: سلامتك يا كهرمانة ( إمشى إمشى عنه ..روح للدبة نانو دى تخيييييينة تستحمل عنه):39: ازيك يا جميلة منورانا زى السكر يا دندون والله :27:
تسلم إيدك الكيك تحفة :27: بس هو لازم الكريسكو علشان كده هى على إسمها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جزانا...
النهاردة كان يوم التطبيقات
ده السينابون بتاع مدام محمد :39:

طعم العجينة حلو قوى ومش بينشف
ولذيذ زى رشا بالضبط:27:

أنا عملته مينى عشان يبقى قطمتين وبس.........

329697

329698

329699

329702

الصوص الأبيض ده
(( للى بيحب السينا ستيكس بتاعة دومينوز
بيتزا))
هو هو (( بلاش خليها 94%))نفس طعم الصوص بتاعه :

3 قطع كيرى
كيس كريم شانتيه
م ك سكر بودرة
شوية لبن
5نقاط ليمون
2 كيس فانيلا
م ص زبدة طرية (( للى عايز وممكن ماتحطيهاش))
وتك تك تك وخلاص

الكمية دى باشيلها فى علبة لوك آند لوك
فى التلاجة للى عايز يزود صوص عليها:39:
التواقة للخير
النهاردة كان يوم التطبيقات ده السينابون بتاع مدام محمد :39: طعم العجينة حلو قوى ومش بينشف ولذيذ زى رشا بالضبط:27: أنا عملته مينى عشان يبقى قطمتين وبس......... 329697 329698 329699 329702 الصوص الأبيض ده (( للى بيحب السينا ستيكس بتاعة دومينوز بيتزا)) هو هو (( بلاش خليها 94%))نفس طعم الصوص بتاعه : 3 قطع كيرى كيس كريم شانتيه م ك سكر بودرة شوية لبن 5نقاط ليمون 2 كيس فانيلا م ص زبدة طرية (( للى عايز وممكن ماتحطيهاش)) وتك تك تك وخلاص الكمية دى باشيلها فى علبة لوك آند لوك فى التلاجة للى عايز يزود صوص عليها:39:
النهاردة كان يوم التطبيقات ده السينابون بتاع مدام محمد :39: طعم العجينة حلو قوى ومش بينشف...
دى بقى اليوجرت كيك
بتاعة مدام يوسف
وكهرمانه هى اللى شجعتنا نعملها
تسلم إيديكى ويقومك بالسلامة يارب :39:

329709

329710

بس أنا غيرت فيها
يعنى مافيهاش صفار بيض خالص
وأستبدلت ال2 كريم شانتيه ب ا كريم شانتيه
وعلبه صغيرة 200 جم كريمة خفق مضاف ليها 2 م ك سكر بودرة
و3 علب زبادى بالفاكهة مش أربعة
والنكهة قوية قوى قوى

والكيك أستخدمت كيك قالب قطعته شرايح
عشان طعمه ماكنش عاجبنى بس عرفت أخطائى إيه والمرة الجاية هتلافاها

هو ده الكيك بس كان عيش اكتر منه كيك

329707

329708
ROSHANA
ROSHANA
يابنات ياحلوات وعلى رأسكم طبعا ست البنات الأنسة الميس المدموازيل دون أنا جبت كركم ماركة نور هو علبة بلاستيك صغيرة بس لاحظت إنه ريحته قوية أوي ومختلفة عن اللي بجيبه سايب من العطار يعني ريحته حاجة كده شبه الجنزبيل بس مدية أكتر على أبو فاس اللي هو المرهم عارفينه؟ مش عارفة بقى اللي كنت بجيبه الأول هو اللي مش مضبوط ولا ده اللي مش مضبوط ياريت اللي عنده فكرة عن الموضوع يفيدني بدل ماأرمي العلبة باللي فيها
يابنات ياحلوات وعلى رأسكم طبعا ست البنات الأنسة الميس المدموازيل دون أنا جبت كركم ماركة نور هو...
انا مش عارفة الحقيقة اوى بس اعتقد الكركم بيدى لون ومالوش طعم او ريحة ظاهريين

وعامة بعد كده اشترى ماركة اسمها "Spicy World" موجود فى كل السوبرماركت الكبيرة واولاد رجب
ازازة ازاز وغطاها موف تحففففففففففففففة مفيش حاجة جبتها منها وماطلعتش واو احسن بهارات جربتها فى مصر بدون مبالغة والله والبصل والتوم المجفف فيها رائعين والكارى و الزعتر تحفة فى منها كركم بس مجبتوش بس هاتيه وانتى مغمضة وواثقة انه حلو

بس الحاجة تحسيها فريش وريحتها قوية مش قديمة او مخلوطة

غلطت بعد كده وجبت كارى ماركة الضحى نفس شكل الازازة بس الغطا ازرق فاختلط عليا الامر بشششششششع سيء لاقصى حد تحسي شوية توابل مخلوطة وريحتها متنافرة مع بعض

بس للامانة جربت من الضحى الفلفل الاسود والينسون كانوا حلويين بس البهارات التانية كلها والاعشاب هى سبايس ورلد بدون منازع

ان شاء الله اصورهالكم الطلعة الجاية :) بس ادعولى انتوا فاهمين انهى طلعة يعنى
basmahmed
basmahmed
انا مش عارفة الحقيقة اوى بس اعتقد الكركم بيدى لون ومالوش طعم او ريحة ظاهريين وعامة بعد كده اشترى ماركة اسمها "Spicy World" موجود فى كل السوبرماركت الكبيرة واولاد رجب ازازة ازاز وغطاها موف تحففففففففففففففة مفيش حاجة جبتها منها وماطلعتش واو احسن بهارات جربتها فى مصر بدون مبالغة والله والبصل والتوم المجفف فيها رائعين والكارى و الزعتر تحفة فى منها كركم بس مجبتوش بس هاتيه وانتى مغمضة وواثقة انه حلو بس الحاجة تحسيها فريش وريحتها قوية مش قديمة او مخلوطة غلطت بعد كده وجبت كارى ماركة الضحى نفس شكل الازازة بس الغطا ازرق فاختلط عليا الامر بشششششششع سيء لاقصى حد تحسي شوية توابل مخلوطة وريحتها متنافرة مع بعض بس للامانة جربت من الضحى الفلفل الاسود والينسون كانوا حلويين بس البهارات التانية كلها والاعشاب هى سبايس ورلد بدون منازع ان شاء الله اصورهالكم الطلعة الجاية :) بس ادعولى انتوا فاهمين انهى طلعة يعنى
انا مش عارفة الحقيقة اوى بس اعتقد الكركم بيدى لون ومالوش طعم او ريحة ظاهريين وعامة بعد كده...
أمانى شكل الكيك بصراحه يغرى الواحد انه يجربه بس انا عامله الكنتاكى فى يومين علشان كنت بستنى الوقت اللى آدم بينام فيه ان شاء الله اوعدك اول ما ينام تانى عمل الكيك :44:. الملفات انا مش عارفهايه ملف نورا ده بس هرفعلك اللى عند معلش يا مونى امبارح الموقع كان غريب معرفتش اعمل حاجه
أم جميله ماشاء الله تسلم ايدك الكيك شكلههش وجميل. ماتخافيش من الكنتاكى ادخلى المطبخ بقلب جامد كده وانويها احنا لا بيهمنا كنتاكى ولا غيره
حنونه الف سلامه عليكى يا قمر
روشانا عملتى تانى مره القرمشه ايه وطعمها كان ازاى؟

هبه ربنا يخليكى يابوبه

داليا تسلمى يا قمر
سموحه ما شاء الله تسلم ايدكابعتيلى وحده سينابون بقه شكلى هحب الحاجات اللى بالقرفه بعد ماجربت التارت:39: