الصبر يارب
الصبر يارب
سها ملك اشكرك على الدخول على فكره انا برده باضيف نص ملعقه سكر لكل الخضار ام ياسين الطشه اللى فيها الشهقه دى مع الملوخيه الخضراء شدونه حياتى و ام مريم ساره اشكركم على المرور الجميل كوكب انا عن نفسى باشتريها و هى موجوده فى مصر ناشفه جاهزه عند تجار الغلال لكن ماماا بتنشفها فى البيت و دا طبعا انظف لكن عموما سواء شريتيها او نشفتيها فى البيت لازم تنظفيها كويس بانكتنخليها اولا بمنخل سلك او مصفاه تكون عيونها ضيقع حتى تنزعى الالقش منها ثم تنخليها بعد كده بمنخل بتاع الدقيق حتى تزيلى منها التراب و بالهنا و الشفا
سها ملك اشكرك على الدخول على فكره انا برده باضيف نص ملعقه سكر لكل الخضار ام ياسين الطشه اللى...
هدي :22:
طنط ادتني شويه جاهزيين مش هشتري وقالتلي لما تعوزي قوليلي :42:
ام النصر
ام النصر
يا شيمو ما انا اللى موصياها
حمد الله على السلامه:26:
ام النصر
ام النصر
مشكوره ياعيوني .......... ومنكم نستفيد معليش تسألي الماما كيف التنشيف ......... اقصد تحطوها في الشمس ........ ولا عند مروحه والااايش .......... حأتعبك معايا مشكوره
مشكوره ياعيوني .......... ومنكم نستفيد معليش تسألي الماما كيف التنشيف ......... اقصد تحطوها في...
كوكب حبيبتى هاتجيبى الملوخيه و تقرطفيها كويس ولو كان بامكانك توضعيها فى الشمس توضعيها لكنتتابعيها حتى تنشف و تحوشيها وتنعميها بايدك كويس وتنخليها مره بمصفاه عشان تزيلى القش الموجود فيها و مره بالمنخل عشان تتخلصى من التراب
على فكره المفروض تكون ملوخيه كبيره و ما تغسليهاش
لو ما امكنش تضعيها فى الشمس ممكن تحت المروحه انا مره نشفتها فى البيت عندى تحت المروحه لكنها هاتاخد منك وقت
:42:
@@حلا القصيم@@
@@حلا القصيم@@
مشكورة
جداويه برستيج
تسلم يدك