أول مرة مل رجيم واليوم أول يوم وزني/الموضوع تحول مساره ليوميات..انضمي لإحدى التجمعات

علاج السمنة والنحافة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أختكم فاطمة من ليبيا جديدة في المنتدي بصراحة أخواتي من مدة طويلة وأنا بفكر اعمل رجيم وبخاف اني ما استمر عالطول بفكر في جسمي اللي ضاع مني من الولادة والجري وراء الحياة معنديش وقت اعمل رياضة ولا اهتم بنفسي بس اللي خلاني اتشجع اني اقدم على هده الخطوة بصراحة هذا المنتدى الاكثر من رائع وفيه اخوات اللهم بارك غاية في اللطف والعزيمة والشجاعة والصبر بصراحة انا عايزة تشجيعكم ولا تبخلو عليا بنصائحكم انا جسمي كضري رحت امس لدكتورة تغذية عملت التحاليل اللازمة الحمد لله كلها تمام ما عد ترسبات في المسالك بسبب قلة شرب الماء انا بحب الحلويات وبحب الموالح ومش بشرب ميه كتيروزني طبعا خيالى 108 كيلو طولي 170 عمري 33 سنة بالله عليكم ما تبخلوا علي بنصائحكم وتوجيهاتكم وانا بإذن الله حتواصل معاكم عالطول واكتبلكم مستجداتي اول باول ؟؟ عايزة تشجيع على الاستمرار مش عايزة ارجع لوراء السمنة مرض وكسل وخمول كان وزني قبل الزواج 65 كيلو وزن مثالي مش طمعانة اني ارجعلو بس على الاقل اوصل للثمنينات جزي الله خيرًا كل من مر على صفحتي وأحبكم في الله
170
20K

هذا الموضوع مغلق.

أم حُذيفة
أم حُذيفة
الأفطار 2 قطعة توست ملعقة تونة من غير زيت بياض بيض نصف كوب حليب منزوع الدسم شرائح خيار وطماطم والماء 4 لتر يوميا
خلوها بهمها
خلوها بهمها
اهلا وسهلا فيك
افطري توست اسمر
اتغدي بروتين وخضار
اتعشي زبادي
لو تشربي قهوه بدون سكر
أم حُذيفة
أم حُذيفة
اهلا وسهلا فيك افطري توست اسمر اتغدي بروتين وخضار اتعشي زبادي لو تشربي قهوه بدون سكر
اهلا وسهلا فيك افطري توست اسمر اتغدي بروتين وخضار اتعشي زبادي لو تشربي قهوه بدون سكر
وفيك أختي الفاضلة
جزاكِ الله خيرًا على مرورك ونصائحك
الغداء كان 3 ملاعق رزمطبوخ بدون زيت ولا ملح وصحن خضار وقطعة لحم دجاج
والعشاء زبادي
swala
swala
بصراحه مافيه احلى من الرجيم العكسي مافيه حرمان يعني كلي اللي تبغين بس بدون عشاء يعني الساعه 6 او 5 وقفي الاكل بس ماء وتشوفيين كيف راح تنزلين انا جربته ولا تنسيني من دعائك بنحقيق امنياتي
ننوووووشة
ننوووووشة
اهلا وسهلا بيج اختي

انا بقترح تعملي اول اسبوع ريجيم الشوربه الحارقه عشان تنظفي جسمك وتتهيأي للريجيم الي حتستمري عليه مده طويله
وهو ريجيم البروتين
واكتبيلي شو فصيله دمك
ويارب توصلي للمثالي
وننحف من غير شر