الحمل خارج الرحم بيبين بالتحليل المنزلي ساعدوني

الحمل والإنجاب

السلام عليكم ..
ابي اسال ادا الوحدة فاتت شهرين بيبين التحليل المنزلي انها حامل والا مايبين اما سمعت انه ادا فات شهرين مايبين ..
وادا الحمل خارج الرحم بيبين بالتحليل المنزلي وهل الحمل هدا يبان بصورة سكان ..
ومتى الوحدة تحس بالم هدا الحمل وشو اعراضوا واقصى حد ان يتحمل دون ان ينفجر ..
ساعدوني خواتي ..
6
99K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

سائله الرحمن
سائله الرحمن
اختى على طول تعملى اشعه يشوفوا الحمل فى الرحم و لا انا كان مره عندى حمل خارج الرحمو الحمد لله لحقته 3 او 4 اسابيع و عملولى عمليه على طول و مايبين بالتحليل المنزلى انه خارج الرحم
سائله الرحمن
سائله الرحمن
اقوللك انا كان الالم من تحت من ورا كان فى حديده بدخليه و فى بعض الاحيان ماقدرش اقعد من الالم و كان فى دم بينزل و فى بعض احالات مبيكونش فى دم و الام فى الجناب و قبل الدم فى الجماع الام فظيعه فالازم تعملى اشعه و تطمنى و تريحى بالك و مافيكى الا العافيه ان شاء الله لان كل تأخير لاقدر الله خطر غير النفجار ممكن البيبى يكون كبر فى القناه فيضطروا انهم بشيلوا القناه فى بعض الحالات و لاقدر الله ممكن تنفجو و تسبب تسمم الا اذا لحقو المريضه بنت عمى حصلها كده و هو حامل فى شهرين و انفجرت القناه و لحقوا عملولها غسيل على كل بطنها بس اتبهدلت و كانت شغلانه ( يأستك) انا اسفه بس حبيت ابينلك كل شىء بس ان شاء الله خير ليكى و يكون حمللك فى الرحم و طبيعى
غابات النور
غابات النور
والله يابنات خوفتوني بس انا عملت صورة للرحم واكدتلي الدكتورة اني سليمة ومافي حمل بس هالالم من وين يجي احس مكان المبايض من تحت بتوجعني وبالدات الجهة اليمين وضهري من تحت يعني الالم دائري ماشي من الحوض لاخر الضهر .. واليوم نازل منس مثل القهوة مادري والله ..
الدكتورة راندة فخرالدين
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
حبيبتى الحمل خارج الرحم يظهر فى تحليل الدم مع الاشعة التلفزيونية لتحديد مكان الجنين هل هو داخل ام خارج الرحم لا قدر الله واعراضة مثل الحمل العادى ولكن مع تقدم الحمل يكون هناك الم فى مكان الحمل
كل عام وانتى بخير وربنا يكرمك بالذرية الصالحة باذن الله
***أم سعد***
***أم سعد***
جاوبتك الدكتورة.
والله يطمنك............