فتوونه
فتوونه
اهلا حبيبتي نورتي الموضوع الحمدلله عجبك اهم شئ الاستفادة طبعا انا استفدت من دراستي + خبرتي علشان كدة طلع موضوع مفيد ويارب توصلي لهدفك واسعدني مرورك
اهلا حبيبتي نورتي الموضوع الحمدلله عجبك اهم شئ الاستفادة طبعا انا استفدت من دراستي +...
اختى في الله pharmecy girl جزاك لله خير على هذا الموضوع القيم
عندي سؤال اختى اتمنى ان تكتبي لي على اسم حبوب فيتامينات للجسم والشعر لانى لي فتره اعمل تخفيف ولله الحمد ولكن هناك تساقط للشعر اود ان اخذ فيتامينات للشعر ياليت تكتب لي اسمها ماهي افضل نوع فيتامينات للبشره والشعر
pharmecy girl
pharmecy girl
ZZMMZZ ZZMMZZ :
يااختى كل الحريم اللى اعرفهم ويشوفون اسوى رجيم عشان الكرش يقولوا استرح ما تروح الكرش بعد الولاده انواع التحطيم
يااختى كل الحريم اللى اعرفهم ويشوفون اسوى رجيم عشان الكرش يقولوا استرح ما تروح الكرش بعد...
شوفي حبيبتي

لو كان وزنك وطولك مناسبين

يعني الرياضة هي الحل

اما لو كان عندك زيادة وزن

لازم تنزلي وزنك مع الرياضة

وانا شخصيا انصحك بتمارين جورج كروز

ولا تسمعي لحد يقولك ما في حل

لازم تحاولي وتجربي وتشوفي

بس انتي مقتنعة بكلامهم لان تبي شماعة تعلقي عليها

حاولي

نزلي وزنك

وسوي رياضة

وشوفي الفرق
pharmecy girl
pharmecy girl
جمعة مباركة طولي يافيفي 163 ووزني ممممممممم 92 وعندي الضغط مع اني صغيرة توني 28 سنة وكمان عندي تسارع بضربات القلب والله المستعان
جمعة مباركة طولي يافيفي 163 ووزني ممممممممم 92 وعندي الضغط مع اني صغيرة توني 28 سنة وكمان عندي...
فلعا حالتك خطيرة

لازم تنزلي وزنك علشان صحتك طبعا

ممكن اعرف كم ضغطك

وهل ماشية علي دواء ام علاج لادوائي

وايش الدواء اللي تستعملي فيه

ونصائح مبدئية

قللي وزنك

اعملي رياضة 5مرات في الاسبوع مشي وليس رياضة عنيفة لان الرياة العنيفة ترفع الضغط

اتركي الملح
لان ترك الاكل المالح يقلل الضغط من 4 الي 6 درجات

قللي تناول الدهون حتي تتجنبي الاصابة بامراض القلب

اكتري الخضروات والفواكه والاسماك

وانتبهي لوزنك جيدا

لان صحتك في خطر
pharmecy girl
pharmecy girl
اختى في الله pharmecy girl جزاك لله خير على هذا الموضوع القيم عندي سؤال اختى اتمنى ان تكتبي لي على اسم حبوب فيتامينات للجسم والشعر لانى لي فتره اعمل تخفيف ولله الحمد ولكن هناك تساقط للشعر اود ان اخذ فيتامينات للشعر ياليت تكتب لي اسمها ماهي افضل نوع فيتامينات للبشره والشعر
اختى في الله pharmecy girl جزاك لله خير على هذا الموضوع القيم عندي سؤال اختى اتمنى ان تكتبي لي...
بالنسبة للفيتامينات كتيرة

منها
جلوفيت glovit

وهناك
hairdal
هدا ميزته ان يمنع الشيخوخة ويحافظ علي البشرة والشعر
ويجب اخده في فترة مبكرة يعني من 25
حتي يتأخر ظهور التجاعيد

لان فيه انتي اوكسيدينت اجينتز
gomana77
gomana77
بالنسبة للفيتامينات كتيرة منها جلوفيت glovit وهناك hairdal هدا ميزته ان يمنع الشيخوخة ويحافظ علي البشرة والشعر ويجب اخده في فترة مبكرة يعني من 25 حتي يتأخر ظهور التجاعيد لان فيه انتي اوكسيدينت اجينتز
بالنسبة للفيتامينات كتيرة منها جلوفيت glovit وهناك hairdal هدا ميزته ان يمنع الشيخوخة...
ازيك يافيفى انا بتابع معاكى ردودك على البنات فكنت عاوزة اسالك الفيتامين hairdal
انا عمرى دلوقتى 22 سنة اصل عجبنى انه بيمنع الشيخوخة :35: وعمرى ماكنت باخد فيتامينات بس عندى تساقط بالشعر ومن وقت الرجيم وهو جاف فهل الفيتامين ده لو اخدته ممكن استمر عليه على طول وكم حبة باليوم حبة واحدة ولا اكتر والافضل لو واحدة تاخد فيتامينات تغير نوعها من فترة للتانية ولا عادى تستمر على نفس النوع وملوش اى اثار جانبية لو استمريت عليه لانى نفسى اخد حاجة تحافظ على بشرتى وشعرى وتعوضنى اى فيتامينات مش باخدها مع انى باكل اغلب اكلى فاكهة وخضار بس برضه شعرى بيتساقط خصوصا من بداية الرجيم