الحنة مع الأكسجين ؟؟؟ اللى جرب يدخل بليز//قديم

العناية بالشعر

السلام عليكم أخواتى الأحباء :02:
اللى جربت الحنة مع الأكسجين ياريت تقوللى على الطريقة والمقادير والمدة ؟؟؟ :time: ولون الشعر قبل وبعد ياريت ما تطنشونى أحسن نفسى أفتح شعرى بنى فاتح جدا أو دهبى:41: بليز ردو عليا بسرعة :27::27:
22
282K

هذا الموضوع مغلق.

جـنة
جـنة
يا حنونة هو انتى مستغنية عن شعرك - حرام عليكى حنة واوكسجين مع بعض - يا حبيبتى المعروف ان الحنة بتنشف الشعر والاوكسوجين بيحرق الشعر خلى بالك من شعرك - ولو حابة تفتحى شعرك او تديله لون اعملى اى صبغة حتبقى ارحم من اللى انتى عايزة تعمليه
سمورة الدلوعة
انا لي اعرف ان صعب جدااااااااااااا الحنة تخلط بمواد كماوية تحرق الشعر مليوووووووووون بالميه

و الشعر نعمة من عند الله حافظي عليها

كلاااام جنة صحيح و لا تغامرين بشعرك
glamour
glamour
الحنة مع البيروكسيد الاخضر اوكي ...

بس ما حسيت انها فتحت لون الشعر واجد...

عادي يعني..

:26:
@@zz@@
@@zz@@
لنا جارة قديمة حجازية كانت دايم تستعمل الحنة مع الاوكسجين وكان لون شعرها رهيب ويوم قعدت احقق معاها علمتني بالخلطة وسوتها لي والله ما انساها كنت وقتها في ثالث متوسط ويومها البنات في المدرسة انهبلن بشعري والمدرسة ما صدقت انها حنة وعاقبتني على ان اللي في شعري صبغة لين جت امي واكدتلها انها حنةوالخلطة هي
حنة اصلية حقت الشعر / مقدار غطاة القارورة حقت الاوكسجين اوكسجين/ بياض بيضة/موية تعجنيهم وتحطينهم طول النهار حدر الشمس لين العصرية وتحطيهم على شعرك لمدة 6 ساعات بس انا بومها خليتها 3 ساعات بس علشان ما كنت اداني شي على راسي بس طلع لون الشعر خيالي وحينها كان شعري طبيعي لا صبغات ولا خصل بس ان الحنة لصقت بشعري لين طفشت منها وعيت تروح مدري من نوع الحنة ولا علشان شعري طبيعي المهم انتي جربي الوصفة وانشالله انك تستانسين عليها:26:
أمل الأمة..
أمل الأمة..
أنا من رائيي أنك تستخدمين بايروكسيد فقط ضعيه على شعرك ولاحظي أنه كل مازد تي وقت تفتح أكثر...وأنا مجربه وإلى الأن أضعه لأنك إذا وضعتي معه حنا يطلع أحمروالأكسجين خطييييييييييير جدا على الشعر لأنه يتكون من مواد قوية على الشعر أما البايروكسيد يتكون من أعشاب .... ما تصدقين أن كل الناس أنهبلوا وطلع كأنه طبيعي أشقر..
ملاحظة:
كل ماصار لون الشعر يميل الى السواد ضعيه مدة أطول.....