toaa
toaa
يعطيك الف عافيه اختى الغاليه

ويعطيك ما تتمنيه
smr_rs
smr_rs
جزاك الله خير
وشفاء ك وابنتك ورزقك الله وزوجك واولادك بزيارة الحرم ورؤية الكعبه المشرفه والشرب من ماء زمزم

اللهم أمييييييييييييييييييييييييييييين
goagoa
goagoa
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الله يوفقك ويحقق لك كل ماتتمنين وتقرين عينك انت وزوجك واولادك بشوفتكم للحرم وشرب ماء زمزم
fayroz85
fayroz85
:) السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

فى البداية احب اعرفكم بنفسي اناا عضوة جديدة فى المنتدى هنا سبب اشتراكى لانى حبيت اشكر الاخت الى تكرمت وكتبت عن علاج جرثومة المعدة لانى فعلا احب احيها على نصائحها لانى كنت مريضة بالجرثومة لفترة طويلة وخضعت للعلاج الدوائي لمدة 10 ايام كورس كامل من الادوية والمضادات الحيوية لكن للاسف بعد انتهاء مدة العلاج المرض مختفاش يمكن يكون قل بنسبة 20% بس ودا معناه انى مازلت اعانى من المرض ولانى كنت يائسة جدا من العلاج دخلت فى حالة نفسية لااحسد عليها خاصة انى عرفت ان هذه الجرثومة ممكن تؤدي الى قرحه فى المعدة وعافنا ربي وعافاكم ممكن تؤدي الى سرطان وفعلا فقدت الامل فى انى اتعالج وفى يوم وانا عالنت بدور على اي حل يعالجنى من المرض دا دخلت على موقعكم بالصدفة ولاقيت الوصفات الى كتبتها الاخت وهى طبعا طرق علاجية طبيعيه وحسيت انى مش هخسر حاجه لو جربت وفعلا امتنعت عن كل الاطعمه الى ذكرتها انها ممنوعه وبدات كل يوم عالريق اشرب عسل مخفف بالماء واسلق بطاطس واكلها بعدها بساعه ممكن افطر او اتغدى وخلال اليوم كنت بشرب جنزبيل وكمان غليت ربطة شبت وبقيت اشرب ميتها خلال اليوم على قد مانفسي كنت بتستحملها لانه طعمه مش محبب قوى...انا استمريت على العلاج دا لمدة 15 يوم فى الحقيقة تطور الحالة او الاحساس بالارتياح الحقيقي كان حوالى فى اليوم السادس او السابع يعنى الموضوع محتاج صبر انا حاليا وصلت لليوم ال15 لكن انا لسه مستمرة على العلاج لان اعراض المرض لسه موجودة لكن اقدر اقول انها موجودة بنسبة ضعيفه جدا انا بنصح اى مريض عنده المرض دا انه يتبع الارشادات الى ذكرتها الاخت الفاضلة كعلاج حقيقي مع الالتزام بالامتناع عن الاطعمه المذكورة والالتزام اليومي بالعلاج واهم من كدة الصبر لانه مش مرض سريع العلاج .....واخيرا وليس اخرا انا بشكر اختى الفاضلة على نصائحها وربنا يرعاها ويحفظها هى وابنتها ويشفيهم باذنه وحده
اسفة على الاطالة
ملك البسمة
ملك البسمة
اهلا اختى انا مصاب بجرثوومة المعده ولى اكثر من ثلاثة اشهر وسببتى لى قرح صغيره بالمعده ولى اكثر من شهرين اااخذ العلاج ولم استفد وارجوومنكى اختى الفاضله ان تكتبى لى الووصفه وبدقه لكى اتمكن من اخذ العلاج بدقه
ان قريت ان الشبث مفيد وانا اغليه وشرب من بس لاعرف عروق الشبث او لا اجدهاا وفعلاا ارتحت قليل من شربى للشبت ااارجووو يااختى اتسعدينى بالووصفه وجزااك الله الف خير وووشفاااك وعاافااك والمسلمين اح\اجمعين