دلووعه موت
دلووعه موت
امي تعاني من الذئبه الحمراء
هل ممكن تستخدم
رتن aوالدوكين وفيد اوت لانها تعاني من الاسمرار حول الرقبه وبقع النمش
miss.xo
miss.xo
طيب عزيزتي ولا يهمك شوفي بالنسبة للندبات هاعاملها كأنها ندبات سطحية يعني هاتي مقاس 1 مللي وفيه منتجين حلوين من الديرما رولر إما د.رولر اللي لونها بيج ودي بتتباع على موقع أمازون دا الأفضل لكن غالي أو نوع آخر بتبيعه عضوه هنا بعالم حواء إسمها ياتاعبني لونه سماوي ودا سعره مناسب والمنتج حلو المناسب ليكي مقاس 1 مللي الأدوات المطلوبة آلة ديرما رولر كريم بانثينول كريم فيوسيدين Fucidin cream بيتادين محلول مطهر<< محلول مطهر وليس كريم كريم مخدر موضعي أي نوع متوفر زي (إملا 5% كريم أو AVALON AVOCAINE 10% W/ W SPRAY أو RIALOCAINE 2% GEL ) أي واحد منهم بيكفي ووضحي للصيدلي إنه مخدر موضعي لحسن الأسماء تتداخل عليه دا كل اللي عايزاه منك وأشرحلك لما تجيبي الآلة تستخدميها إزاي الطريقه سهله جدا ماتخافيش وبتستخدميها مره كل أسبوعين تقريبا على حسب بشرتك وهاتتابعي معايا
طيب عزيزتي ولا يهمك شوفي بالنسبة للندبات هاعاملها كأنها ندبات سطحية يعني هاتي مقاس 1 مللي ...
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كيف حالك أختي طير الحرم . اتمنى تكوني بافضل حال ان شاء الله

لقد اشتريت كل ما طلبتيه مع الجهاز والان ابي اعرف اشلون استعملها بالتفصيل وكم مره ؟
وهل بعد الاستعمال ارجع واستخدم الكريم تبع توحيد اللون عايدي

وشكرا لكِ اختي
فراشه متفائله
السلام عليكم الله يجزيكي خير على هذاالمجهودودي اطرح مشكلتي وباذن الله القى عندك الحل انا يادكتوره مشكلتي الاولى اني قبل 7سنوات كنت اخذ حبوب كورتيزون عشان الصفائح كانت بتنقص عندي وكل ماتنقص يعطيني الحبوب لمدة شهرين او3وجلست على ذا الحال 5سنوات والحمدلله لي الان 7 س مااستخدمهابس المشكله لاحضت بشرتي من فترة4س بدايبان عليها التجاعيد خصوصا الايدي والارجل واناالان عمري 33س كلمت مره الصيدلاني وقال ينفع لي كريم الكولاجين وانابصراحه ماجربت بس نفسي توصفي لي شي يساعدني ومن ناحية بشرة الوجه عندي الدقن والجبين اغمق من باقي الوجه ونمش خفيف في جوانب وجهي وفي منطقه في خدي جافه ومتجعده مع اني احط لها ترطيب بس ما اشوف فايده وودي افتح لون بشرتي لانهامكتمه وشاحبه واغمق من جسمي مع اني الان اتبع نظام غذائي وصحي هذا بالنسه لبشرتي /من ناحية شعري مشكلتي الشيب المبكر تقول وحده انها استخدمت حبوب فيتامين ب المركب مع حامض اميني (باراامينوبنزويك )واستمرت شهرين واختفى الشيب هل هذه المعلومه صحيحه وجزاكي الله خيرا انافي انتظارك مع العلم اني في السعوديه
د/طيــر الحــرم
السلام عليكم الله يجزيكي خير على هذاالمجهودودي اطرح مشكلتي وباذن الله القى عندك الحل انا يادكتوره مشكلتي الاولى اني قبل 7سنوات كنت اخذ حبوب كورتيزون عشان الصفائح كانت بتنقص عندي وكل ماتنقص يعطيني الحبوب لمدة شهرين او3وجلست على ذا الحال 5سنوات والحمدلله لي الان 7 س مااستخدمهابس المشكله لاحضت بشرتي من فترة4س بدايبان عليها التجاعيد خصوصا الايدي والارجل واناالان عمري 33س كلمت مره الصيدلاني وقال ينفع لي كريم الكولاجين وانابصراحه ماجربت بس نفسي توصفي لي شي يساعدني ومن ناحية بشرة الوجه عندي الدقن والجبين اغمق من باقي الوجه ونمش خفيف في جوانب وجهي وفي منطقه في خدي جافه ومتجعده مع اني احط لها ترطيب بس ما اشوف فايده وودي افتح لون بشرتي لانهامكتمه وشاحبه واغمق من جسمي مع اني الان اتبع نظام غذائي وصحي هذا بالنسه لبشرتي /من ناحية شعري مشكلتي الشيب المبكر تقول وحده انها استخدمت حبوب فيتامين ب المركب مع حامض اميني (باراامينوبنزويك )واستمرت شهرين واختفى الشيب هل هذه المعلومه صحيحه وجزاكي الله خيرا انافي انتظارك مع العلم اني في السعوديه
السلام عليكم الله يجزيكي خير على هذاالمجهودودي اطرح مشكلتي وباذن الله القى عندك الحل انا يادكتوره...
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته عزيزتي فراشة

جزانا وإياك

جربي مجموعة توتال إيفيكت من أويل أوف أولاي

دي صورتها

كريم صباحي وليلي

مع استخدام كبسولات فيتامين E وزيت لوز حلو وتعملي تدليك خفيف لبشرتك مره كل يوم ليلا

وطوال اليوم استخدمي وصفات من الرابط دا

http://m.forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=2929185

خصوصا لوشن قشر البرتقال

بالنسبة للشعر والشيب المبكر

فيه ناس بيكون عندهم نقص فيتامينات فبيتحسن لون الشعر مع الفيتامينات خصوصا فيتامين B المركب

وفيه ناس بيكون وراثة فمبيكون مالوش حل

جربي حبوب الفيتامين لمدة شهرين ومافيش منها ضرر لو جابت نتيجة يبقى خير كويس

وعموما الحل للمشكلة دي هو الصبغات الآمنة زي صبغة لوريال كاستنج اللي بدون أمونيا

أو صبغات ريفلون بدون أمونيا

أهم شئ إنها بدون أمونيا تقدري تستخدميها كل شهر وآمنة ومش بتضر الشعر ماتخافيش منها

بس ألوانها غامقة شوية وبتدوم فقط شهر بالكتير
د/طيــر الحــرم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كيف حالك أختي طير الحرم . اتمنى تكوني بافضل حال ان شاء الله لقد اشتريت كل ما طلبتيه مع الجهاز والان ابي اعرف اشلون استعملها بالتفصيل وكم مره ؟ وهل بعد الاستعمال ارجع واستخدم الكريم تبع توحيد اللون عايدي وشكرا لكِ اختي
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كيف حالك أختي طير الحرم . اتمنى تكوني بافضل حال ان شاء الله ...
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

هلا عزيزتي

طريقة إستخدام الديرما رولر

أولا بالنسبة للندبات هاتستخدميها مرة كل 20 يوم أو مره كل شهر على حسب استجابة بشرتك وتحملها

أول شئ هاتستخدمي كريم مخدر موضعي زي كريم إملا أو أي كريم من اللي كتبتهوملك قبل كدا

تستخدميه تقريبا نصف ساعه على بشرتك تحطي طبقة من الكريم وتنتظري نصف ساعة تقريبا على بال ما يبدأ يشتغل ويخدر الجلد

بعد نصف ساعة تمسحيه

تجيبي المعقم اللي هانستخدمه وهو سائل البيتادين البني

بقطنة تمسحي بيه على بشرتك مسح خفيف جدا جدا وتمسحيه بقطنة نظيفة

وتجيبي آلة الدير رولر

مثلا منطقة الجبهة

قوة ضغط ايديكي بتكون خفيفة يعني ماتضغطيش جامد

اتجاة الحركة بيكون على شكل شبكة

يعني من فوق لتحت ثم من تحت لفوق وهكذا >> 5 مرات

ثم

من اليمين لليسار ثم من اليسار لليمين >> 5 مرات

كدا انتي عملتي شبكة

لو لقيتي دم امسحية بقطنة نظيفة جافة

منطقة الخد برضه نفس الشئ على شكل شبكة

من اليمين لليسار ثم لليمين ثم للسار وهكذا >> 5 مرات أو أكثر على حسب درجة الندبات وأنا لما شوفت بشرتك كانت الندبات بسيطة فمش هاتحتاجي كتير

ثم

من فوق لتحت ثم لفوق ثم لتحت وهكذا >>> 5 مرات

وممكن تزودي إتجاه كمان وهو الإتجاه المائل لليمين والإتجاه المائل لليسار

بعدها تمسحي الدم لو فيه دم ظهر وحاولي ايديكي تكون خفيفة وماتضغطيش أوي

لو لقيتي دم كتير تجيبي كمادات ماء بارد أو ثلج وتمرريه لمدة 4 دقايق وتمسحي بقطنة نظيفة

ثم تحطي من كريم المضاد الحيوي اللي كتبتهولك مرتين باليوم لمدة أسبوع

وأنا كتبتلك كريم بانثينول صح؟؟هاتستخدميه مره باليوم مع المضاد الحيوي ولما توقفي المضاد الحيوي هاتستخدمي بانثينول مرتين باليوم

وبلاش كريمات التفتيح والتوحيد دلوقتي

بعدين اغسلي الآلة كالتالي : تحطيها في محلول ديتول مخفف بماء لمدة نصف ساعة وتجففيها وتحفظيها للإستخدام المقبل

ودا رابط من اليوتيوب بس مش عارفه إذا مسموح أحط روابط من اليوتيوب وللا لاء هاحطهولك وهاسأل المشرفة وأستأذنها

بس دا لأنه للتجاعيد الشديدة فهو قاسي شوية وعنيف وبتضغط جامد أوي ..انتي انتبهي واضغطي بالراحة زي الرابط الثاني

والرابط دا

بس دا خفيف أول لأن قياس الآلة صغير جدا لأنها للعناية العادية بالبشرة بس شوفي هي إزاي بتضغط بالراحة انتي كمان اضغطي بنفس الطريقة

بس علشان تاخدي فكرة من الرابطين على كيفية عمل الآلة

وبذكرك الإستخدام بيكون مرة كل شهر أو مرة كل 3 أسابيع فقط

ولو حاجه وقفت معاك قوليلي

وطمنيني