LOYALTY123
LOYALTY123
يااااااااااااااااااااااااارب اجرني في مصيبتي واخلف لي خيرت منها واعنني على العناية بطفلي واربط على قلبي عند ولادته يييااااارحييييييم
dana119
dana119
السلام عليكم اختي ام فروس الله يشفى ولدك ويلبسه لباس الصحة والعافيه جميع المصابين اختي اذا ممكن تعطيني معلومات اكثر عن اول عمليه لان ولدي عنده نفس الحاله والعمليه بعد يومين وانا خايفه مرة كيف التنويم هل يصوموا الطفل ؟ وهل البنج كامل ومتى يفوق منة؟وكيف يشرب بعد العمليه وكم يوم التنويم
أندريفنا
أندريفنا
أنا بنتي كانت عندها شق الحنك..والحمد لله..هذي هي تجربتي معاها..وما زال المشوار طويلا..الله يعيننا..أنصحكم بكاسات العصير لأن الحلمات بعد العملية تكون مؤلمة..بعكس كاسات العصير اللي ما تحتاج أن الطفل يبذل أي مجهود غير مجهود البلع..وبكذا ما يتألم او يتعذب من الطرق الأخرى..
http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=3204597
والله يشفي أطفالنا أجمعين..
ام عائشة وخديجة
السلام عليكن

لقد من الله على ورزقنى بخديجة من الاطفال المصابين بالشفة الارنبية مع شق فى الحنك
هى عمرها شهرين وبفضل الله وكرمه عملنا لها عمليه وكان عمرها لا يزيد عن 48 ساعة اقل من يومين
وهى خياطة الشفة وتعديل الانف لانها كانت بها تشوه (كانت احدى الفتحتين لاصقة بجهة الشفة المفتوحة )
ولله الحمد تمت العملية وهى الان افضل
وطبعا لسه هتتم عملية الحنك عند 6شهور وطبعا اكيد الامهات اللى مثلى عارفين مدى المعاناه والالم اللى يكون مع هذا النوع من الطفال
وانا اشتركت معكن حتى نتواصل لمساندة بعضنا ومن لديه معلومة مفيدة لا يبخل بها على الاخر
ام عائشة وخديجة
لا يمكنك مشاهدة هذا التعليق لانتهاكه شروط الاستخدام.
غاليتى انا بفضل الله احضرتها بس هى لشق الحنك بس وهى من منتجات شركة canpal babiesوهبقى ابعتلك رد تانى بعنوان الميل تبع الشركة
وبالنسبة للشفة الارنبية زوجى جابها بس بفضل الله استخدمناه لمدة يوم واستغنينا عنها وانا كنت لسه تعبانة من الولادة وبصراحة حتى مقراتش اسمها وفى نوع تانى ممكن تلاقيا فيه وهى منتجاتnukيارب تلاقيها واكيد ان شاء الله فى الصيدليات المضمونةوالمعروفة يارب اكون افدتك