نـورعيني
نـورعيني
هلا نوف انا جتني ثعلبة من سنة وكل ماعالجتها بمكان رجعت بمكان ثاني وكل مرة
ترجع بمكان بس كل ماطلعت بمكان حطيت من العلاج لدرجة مرة طلعت ب11مكان بشععري ولحد ماشريت لوشن لزج من وحدة تبيعه بمنتدى وترى مش غالي عشان يقولون تسوي دعاية هذا علاج مرض مش كلام فاضي والله الشاهد ماعالج شعري بعدالله الا اهو وتراة ب60ريال بس ولو تبينة ارسلي لي رقمك خاص وانا ارسلك الرقم لام انا مشاركاتي قليلة وما اقدر ارسل خاص ولا انكان ارسلت لك
نـورعيني
نـورعيني
نصيحة لاتحظين ثووووم حطيتة وحرقني بدووون نتاتيج وبخاخ ريجن هذا لازم تستخدمينة مدى الحياة والايطيح شعرك واي بخاخات تنبت لما تخلينها تطيح شعرك اما هذا اللوشن اول ماتطلع الثعلبة خلاص توقفينها الا اذا فية مكان اصابة جديد تحطينه
نــ ووو ف
نــ ووو ف
الاخت نور عيني

مشكوره ياقلبي على المشاركه وبصراحه انا توني الحين من نص ساعه اكتشفت وحده راااااااااااااابعه من الخلف
وكلت امري لله وصرت اتوقع ان العدد يكون بإزدياد
وبالنسبه لرقمي برسله لك ع الخاص

دكتوره طير الحرم
انصحيني اكتشفت ثعلبه رابعه !!!!!!!!!!!!
اروح لجديه بأسرع وقت ممكن بعد ظهور النتايج ولا انتظر دكتورتي تجي من الاجازه ؟!!

اسفه غلبتك معاي :(
Queen Shop
Queen Shop
انا جاتني ثعلبه قبل كم سنه ورحت لدكتوره مي النقيب في العيادات المثاليه واعطتني سائل احطه عليها وماشاء الله ماعدا اسبوع الا راحت
والان رجعت لي مره ثانيه وان شاء الله برجع للدكتورتي مرا ثانيه
لاتشيلي هم ياقلبي ان شاء الله تروح وفالك العافيه
د/طيــر الحــرم
عزيزتي نوف

ماتقلقيش كدا وما تستعجليش انتي دلوقتي لسه في مرحلة العلاج فماتخافيش من اي حاجة تظهر

العلاج بتاعك هايكون كالتالي

1- تعملي تحليل دم هيموجلوبين - تحليل براز - تحليل غدة درقية << مادام الثعلبة عددها بيزيد يبقى فيه سبب والأفضل طبعا ندور عليه بدال مانعالج علاج مؤقت وترجع تظهر تاني كل شوية

2- هيرجرو يوقف تدريجي على البطئ

3- ديرموفيت يوقف تماما

4- بريدنيزيلون أقراص توقف تدريجي

5- أقراص الفيتامينات تستمري عليها وهاتي حقنة بيوتين تاخديها عضل كل 10 ايام ودوري على حبوب زنك لو لقيتي Octozink أو أي بديل

6- راااحة لمدة 10 ايام في خلالها نستنى نتيجة التحاليل ندور على السبب وتاخدي الفيتامينات

7- كريم بانثينول دلكي بيه المنطقة 3 مرات يوميا ليحفز تغذية بصيلات الشعر .. مهم جدا في العلاج

8- مش هانبدي حقن دلوقتي إلا بعد 10 ايام راحة واستخدام البانثينول ونتيجة التحاليل تظهر واحتمال ندخل علاج بسيط بعد ال 10 ايام قبل الحقن مجرد اسبوعين فقط

الأهم من كدا نفسيتك نفسيتك بلاش قلق وتوتر وتفكير يانوف لأن النفسية بتزود الثعلبة

فعلا النفسية بتأثر جدا من غير ماتحسي على الشعر وحالته

فبجد ريحي اعصااابك خااااااااالص لأنها حالة بسيطة وبإذن الله بتتعالج

شفاك الله وعافاك

وعرفيني أخبارك أول بأول