don
don
don don :
الحواوشى نص كيلو لحمة مفرومة - ربع كيلو بصل - ملح وفلفل - كمون - قرفة 2 قرن فلفل حار - شطة - عيش شامى او مكسيكى او رقاق طرى - زيت زيتون الطريقة نضع اللحمة فى طبق ونخرط عليها البصل وسط ثم نتبلها بالملح والفلفل والكمون والقرفة والفلفل الحامى والشطة ونخلطهم كلهم مع بعض ثم نأخذ قطعه صغيرة ونفردها كويس قوى داخل الرغيف ونبطط نبطط بأيدنا ونضغط على الرغيف من بره بأيدنا اذا كنتى حتستعملى رقاق طرى او خبز مكسيكى ممكن تتركيه مفرود زى ماهو او تثنية نصين مثل الصورة ضعى ايدك فى زيت زيتون وادهنى الرغبف كويس من برة ضعى يادوب مسحة صغيرة زيت زيتون فى المقلاية وضعى رغيف الحواوشى واقلبية على الناحيتين علشان اللحمة تستوى والرغيف يحمر ويقرمش من بره وبالهنا والشفا ملحوظة : فيه ناس اتصلوا بالشيف واشتكوا انهم عملوا الحواوشى بس اللحمة مستوتش وهو لفت نظرهم لضرورة وضع اللحمة داخل الخبز طبقة خفيفة فقط
الحواوشى نص كيلو لحمة مفرومة - ربع كيلو بصل - ملح وفلفل - كمون - قرفة 2 قرن فلفل حار - شطة -...
ملحوظة : انا عملت الحواوشى وطلع رااااااائع وفعلا حطيت طبقة لحمة خفيفة وحطيت شطة
وحمرته على النار واستوى وطلع جميل ومااخدش وقت خالص وطبعا على الصاج من فوق ومدخلش الفرن خالص
كويتية حرة
كويتية حرة
don don :
ملحوظة : انا عملت الحواوشى وطلع رااااااائع وفعلا حطيت طبقة لحمة خفيفة وحطيت شطة وحمرته على النار واستوى وطلع جميل ومااخدش وقت خالص وطبعا على الصاج من فوق ومدخلش الفرن خالص
ملحوظة : انا عملت الحواوشى وطلع رااااااائع وفعلا حطيت طبقة لحمة خفيفة وحطيت شطة وحمرته على...
:icon28: ألف مبرووك على التميز دندونة وادى بوسة ليكي :39: وتستاهلين كل خير يا أم الخير .... وجزاك الله خير على النقل الجميييل المشلتت والكشك لأنه نفسي فيه وحفظت جميع الطرق بميزان حسناتك يا حلوة :26:
زهرة النوير
زهرة النوير
تسلمي لي يا don ...

والله احنا متعبينك معانا ....جزاك الله كل خير
أم أبيها74
أم أبيها74
دندن

مبروك على التميز يا دينا انا باركت لك في المضيفة تستاهليها يا جميلة
don
don
دندن مبروك على التميز يا دينا انا باركت لك في المضيفة تستاهليها يا جميلة
دندن مبروك على التميز يا دينا انا باركت لك في المضيفة تستاهليها يا جميلة
صباح الفل على كويتية حرة :26: تسلمى يارب ربنا يخليكى انا ارسلتلك على الخاص ومنتظرة ردك ضروووووووووورى:42:

زهرة النوير ياحبيبتى كلك زوق وتعبك راحة من عنيا والله:26:

اهلا فطومة منحرمش منك وانا كتبتلك هناك :42: