كم كان وزن طفلك فى عمر 4 شهور؟؟؟

الأمومة والطفل

السلام عليكم

انا بنتى عمرها 4 شهور وزنتها لقيتها 4400 كجم يعنى قليل جدا وكان امس تطعيمها وكل اللى شافوها قالولى حررااام البنت ضعيييفة ونحيفة جدا اهتمى بها واكليها وانا والله برضعها كل ساعتين وكمان بدأت اعطيها ارز مصرى مهروس مع بطاطس وجبة فى اليوم وبعطيها سيريلاك الارز ومنقوع تمر بس مفيش فايدة :44:
ارجوكم افيدونى بخصوص وزن الطفل فى عمر الأربع شهور يعنى كم كان وزن طفلك وقتها ولا تخافوا والله انا لا احسد ابدا اى طفل بالعكس لكن حبيت اعرف كم يفترض ان يكون وزنها تقريبا وماذا افعل ليزيد وزنها غير الرضاعة والاكل يعنى هل يوجد مكمل غذائى مثلا ولا تقولو اعطيها فاتح للشهية لإن هى عادى تاكل بس المشكلة عدم الزيادة فى الوزن
بالنسبة للطول هى طولها 60 سم هل هذا عادى ام قصيرة؟
انتظركم ارجوكم
36
160K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

AHتــــــــرفAH
لرررررررررررفع
sammora_alex
sammora_alex
رفع الله قدرك
الكنااااري
الكنااااري
وسعي صدرك وانا اختك بنتي كبر بنتك وزنها خمسه والدكتور يقول من اربع الى خمس اهم شي انه طيبه وبعافيه الله يخليها لك

والناس ما يرضيهم شي
sammora_alex
sammora_alex
وسعي صدرك وانا اختك بنتي كبر بنتك وزنها خمسه والدكتور يقول من اربع الى خمس اهم شي انه طيبه وبعافيه الله يخليها لك والناس ما يرضيهم شي
وسعي صدرك وانا اختك بنتي كبر بنتك وزنها خمسه والدكتور يقول من اربع الى خمس اهم شي انه طيبه...
فعلا اختى الناس ما يرضيهم شئ بس انا ما اهتم بالناس ابدا انا حزينة على بنتى من ضعفها ونحافتها تخيلى ان ملابس حديثى الولادة لسة بتلبسها وواسعة عليها هى بس قصرت شوية وكمان البامبرز اول مقاس لسة واسع من عند افخاذها ويسرب , وبعدين فى منحنى وزن مرسوم فى دفتر التطعيمات ومكتوب فى ان وزن الاطفال من اربع شهور المفروض يكون بين 4600 واعتقد 7000 يعنى بنتى اقل من الحد الادنى يعنى فعلا نحيفة
ارجوكم دلونى على اى طريقة تزود وزنها انا والله لا اريدها سمينة ومكلبظة انا اريدها طبيعية
sammora_alex
sammora_alex
اب
من فضلكم ردو او ارفعو الموضوع