mira2
mira2
شوفي أنا خميرة حلو الشام ده ياما بوظت منى عجاين منهم لله أنا بستعمل خميرة رحاب شوفوا ده صورتها Swr004 مرتاحة معاها قوييييييييييييييييي
شوفي أنا خميرة حلو الشام ده ياما بوظت منى عجاين منهم لله أنا بستعمل خميرة رحاب شوفوا ده...
طيب يا فراشه انا حاجربها بدام انتى معتمداها وان شاء الحاجه تظبط معايا شكرا ليكى يا جميل

ام مرام.. نسيت اقولك على الزعتر يتحط على البيتزا والفراخ المشويه والبهارات اللى هيا مجموعه بهارات دى مهمه اوى وكمان اساسيه فى المشويات وكمان القرفه باستعملها فى حاجات كتير
د/طيــر الحــرم
فراشه

ايه الحاجات الحلوه دي

تبارك الله جميله جدا تسلم ايديكي

كأنها حلو جاهز بجد ما شاء الله تبارك الله

تسلم ايديكي

انا بإذن الله هاعتمد كيكتك بس هاعالج مشكلة انها هبطت معايا بس هي كعجينة خلاص اعتمدتها عندي تبارك الله جميله
baby2010_10
baby2010_10
احلي مسي عليكم يعضوات المنتدي المبجل بجد اية الحلاوة والطعامة دي اية القنابل دي بجد
علي فكرة انا بعمل دايت بس بحاول ماتاثرشي بيكم
كل ماشوفكم حاطين حاجة اخد كوبي وبيست علي ورود علي طول واقول هعملها في الفري مش عارفة يوم الفري هعمل اية ولا اية

لكل اللي جابوا كتاب نرجس عايزة بجد طريقة تارت شكولاتة او موز او فروالة
بليييييييييييييييييييييييييييييز هموت علية ونفسي فية والفري بتاعي يوم الاحد ساعدوني للة يامحسنين وحسنة قليلة تمنع بلاوي كتيرة هههههههههههههههه
والعضوة اللي اشترت الديمي جلاس اشتريتية من فين بالزبط انا بشوف منتجات السهواجي بس مالقتشي خالص الديمي جلاس
قوليلي من انة محل بالزبط

وعايزة اعرف مكان بالزبط فروح بتاع الادوات المنزلية ومحل درب البرابرة دة يعني انا في الهرم وهركب لغاية رمسيس اعمل اية بعد كدة ياريت حد يفدني بليز
اوووووووووووووووووووووة رغيت كتير معلشي ياقمرات بس هعمل اية بقي المضطر يركب الصعب

بجد ياريت كل واحد من البنات تدعيليل اني الاقي شغل قريب وان ربنا بجد يرزقني بالذرية الصالحة
*فراشةالربيع*
*فراشةالربيع*
حبيبتى بيبي ربنا يرزقك كل اللي تتمنيه
الصبر يارب
الصبر يارب
بصي يا ام مرام
العجينة السايله مافيش اسهل منها
انتي عارفه تاريخي الطويل مع البيتزا والمعجنات ودائما ابدا تبوظ مني
لكن العجينة السايله ديه جميله وطعمها حلو مش وحش وكمان ميزتها اني عملتها وعمر ابني حواليا في المطبخ يعني عايزة اقولك انها مش دبكة يعني وعجبت جوزي كمان
وبالنسبة لموضوع التوبينج بتاعها برضه مش صعب انا حطيت عليها صلصة انا اللي عاملها في البيت مش بحب احط كاتشاب وكمان ضيفت حبة البركة للعجينة عشان جوزي بيحبها بس خلي بالك مش تسبيها تخمر خاااااااالص اعمليها وضيفي الصلصة وباقي الحاجة والفرن طبعا يكون ولع قبلها ودخليها وان شاء الله تعجبك

حبيبة -- حمدلله علي السلامة وعمره مقبوله ان شلء الله

بيبي-- يارب يرزقك بالذرية الصالحة وكل البنات يارب ويرزقك بالخير دايما :39: