ام نورا وساره
ام نورا وساره
مشكوره حبيبة قلبى الف شكر يعطيك العافيه
تسلم ايدك اللى تعبت وكتبت ده كله
والله افدتينى كتير و ان شاء الله اعمل منهم حاجه على العيد
كل سنه وانتى واهلك بخير
غرام وحنين
غرام وحنين
الله عليكى يا دون ايه الحاجات الحلوه دى بس عندى سؤال هو انتى بتعملى انه مقادير من الغربيه الاولى ولا التانيه والبيتفور الى انتى شايفاة مجرب ومضمون ويا ريت تحطى مقادير بسكوت السمسم اصل ماما بتحبه وايه الفايش دا ومشكورةةةةةةةةةةةةةة يا قمر
don
don
مذا يقال بعد كل ما قيل
مذا يقال بعد كل ما قيل
ام باسل انا اسفة للتاخير لانك عارفة ان النت مفصول من البيت لانى غيرت الشركة القديمة والجديدة لسة موصلتش الخط وكل اللى انا بكتبه لكم دة من النت فى الشارع كل يوم بنزل ااجر علشان اتابعكم اول باول وماتاخرش عليكم
المهم بالنسبة للفايش زى الفطير المشلتت بيفضل الخبز يكون فى فرن تانى غير بتاعنا لكن ممكن يتعمل فى الفرن بس الخبيز طبعا بيختلف عن بعضة لكن اعملية يا ام باسل ويارب تكونى عزرتينى فى تاخيرى
don
don
حبيبتي don جزاكي الله خيرا و جعله في ميزان حسناتك و ممكن أتعبك و أطلب منكي أن تكتبي مقادير بسكويت النشادر بالكوب و أيضا عندي كم سئوال بالنسبة لبسكويت النشادر : 1- ممكن أستعمل بيكنج بودر بدلا من النشادر 2- مكتوب : ملعقة كبيرة نشادر + ملعقة بيكنج بودر فإذا كان ممكن أستعمال بيكنج بودر بدلا من النشادر إيش يكون إجمالي كمية البيكنج بودر المستعملة و بالمناسبة إيش هو الفايش لو من حلويات العيد ممكن أطمع في الوصفة
حبيبتي don جزاكي الله خيرا و جعله في ميزان حسناتك و ممكن أتعبك و أطلب منكي أن تكتبي مقادير...
حاضر يا ام العلاء من عنيا حكتبه لكى بالكوب
1-بالنسبة للسؤال الاول لأ يا ام العلاء البسكوت يا بيتعمل بالنشادر خالص ودة ناس كتيرة بتعمله بالنشادر الخالص لكن انا بضع له بيكنج بودر مع النشادر واقولك السر لان البسكوت لما بيتعمل بالنشادر فقط بيبقى من تحت البسكوتة بعد الخبز زى ماتكون مخرمة فيها خروم او تجويفات لكن لما بضيف له البيكنج بودر ما بيظهرش الخروم دى وبتلاقى البسكوتة مفرودة وحلوة ومظبوطة ......تمام ؟؟؟؟
2-بالنسبة للسؤال التانى زى ما فهمتك فى اجابة السؤال الاول تمام ؟؟؟؟؟
وعلى فكرة انتى مش عايزة تسنخدمى النوشادر لية ؟؟؟؟؟؟دة بيبقى جميل وانا حنزلكم الصور بتاعتة النهاردة وشوفى شكله حلو ومظبوط ازاى
وبرضة النشادر متوفرة فى كل مكان يا ام العلاء
واى اى اى سؤال انا حاضرة على طول
don
don
Enna Enna :
لا مش هتاخر باذن الله ربنا يخليكي لينا وتكوني بالف صحه وخير باذن الله وسلامي للجميع في المنتدى ويسلم ايدك اينا
لا مش هتاخر باذن الله ربنا يخليكي لينا وتكوني بالف صحه وخير باذن الله وسلامي للجميع في المنتدى...
بالنسبة للفايش هو مش من حلويات العيد هو بالمصرى زى البقسماط وفى البلاد العربية بيسموة شابورة وحنزلكم الفايش حالا
ام نورا وساره
أناناسه
NWARAH
الواسطية
zayyoda
جزاكم الله كل خير وانا متشكرة جدا على كلامكم الحلو و المشجع وكل عام وانتم بخير
غرام وحنين حاضر حكتبلك بسكوت السمسم من عنيا وبالنسبة للغريبة والبتيفور متخافيش المقادير كلها مجربة وبيتى 100 /100 وعموما اعملى الغريبة اللى بالبيضة الكاملة بس خلى بالك تدعكى العجينة كويس علشان ماتشققش بعد الخبز
وقولى لماما كل سنة وهى طيبة