كمادات بارده
كمادات بارده
انا بالنسبه للحبوب استخدم ديفرين اما الاثار استخدم الكريم الصيني بعد ما جربت اشياء كثير ونتيجته تبدا في اسبوعين
وكلمه رووووووووعه قليله عليه وانا كتبت قبل عنه بس مدري وين راح الموضوع اخذته من وحده فلبينيه وصرت زبونه دائمه عندها
بس النتيجه لا يعلى عليها كل الكريمات جربتها احسنها افالون بس يبي له شهر ونص شهرين عشان تشوفين نتيجه
احلى آنسه
احلى آنسه
انا بالنسبه للحبوب استخدم ديفرين اما الاثار استخدم الكريم الصيني بعد ما جربت اشياء كثير ونتيجته تبدا في اسبوعين وكلمه رووووووووعه قليله عليه وانا كتبت قبل عنه بس مدري وين راح الموضوع اخذته من وحده فلبينيه وصرت زبونه دائمه عندها بس النتيجه لا يعلى عليها كل الكريمات جربتها احسنها افالون بس يبي له شهر ونص شهرين عشان تشوفين نتيجه
انا بالنسبه للحبوب استخدم ديفرين اما الاثار استخدم الكريم الصيني بعد ما جربت اشياء كثير ونتيجته...
اختي ديفرن ما يشيل الاثار

وشوو هذا الكريم الصيني

ممكن صورته وين ينباع هل سالتي دكتور
ريمية مامثلهاريمية
اب
احلى آنسه
احلى آنسه
اب
غدغد86
غدغد86
هلا يا حلوين

اولا انا عجبني المنتدي بتاعكم ده خالص و انا ما خليجيه, انا سودانيه مقيمه في امريكا, ولاكن بي صارحه حبيت طريقة اهتمامكم بي نفسكم خالص ماشاء الله عليكم و حابه افيد واستفيد منكم

انا برضو عندي اثار الحبوب دي, و ماخليت كريم في امريكا هنا مااستعملتو, ولاكن هسي بستعمل تقشير الكيميائي
TCA chemical peel

اشتريتو من النت و بستعملو لوحدي في البيت, نسبتو 12.5%

سعرو في النت حوالي 30 دولار

بس النسبه دي خفيفه خالص, يعني ممكن تزيدي النسبه علي حسب ما انتي عايزه بس ما تستعملي اكتر من 20% لانو كده خطر علي بشرتك

بي صراحه حلووووووووووو شديد

هو بحرق طبقة البشره الاولي و بكون شكل وجهك كانو محرووق ههههه , لاكن ما مؤلم خالص و نتيجتو خطيره, الوجه بعد اسبوع او 10 ايام ببدا يتقشر و مدة التقشير 3 ايام وتاني وجهك بكون خطير, يعني احسن كتير من استعمال الكرريمات المبيضه علما انو بتسبب السرطان و هنا شبه ممنوعه في امريكا

بس لازم تبعدي من الشمس وهو في وجهك

ثاني حاجه بستعمله واكيد عندكم هناك: هو

Clean and Clear Deep Cleaning Astringent ...

هو عباره عن سائل , بتحطيه كذا مره في اليوم بي قطنه في الوجه, والله العظيم ده احسن من اي كريم بتاع حب شباب

احسن حاجه فيهو انو ما بقشر ولا بغير لون البشره ولا اي حاجه, كل اللي بعملو انو بمنع الحبوب والبشره بتكون صافيه و خطيررررررره

ورخيص خاااااااااالص كل سعرو 4 دولار

ثالث حاجه: بستعمل ماسك من المطبخ: عسل نحل و حليب بدره (نيدو)

العسل بنظف البشره من الباكتريا ولبن البدر بنعم

استعملو الحاجات دي و ادعو لي معاكم

بس التقشير الكيمائي لازم استعملو اكتر من مره عشان مره وحده لي بشرتي خالص ما كفايه

و ماتتخيلو اني فرحانه اني بينكم كيف يا حلوين

ولو عندكم كريمات تاني طبيعيه يا ريت ما تبخلو علينا