n_mamdouh

n_mamdouh @n_mamdouh

عضوة جديدة

علاج هايل لالتهابات و فطريات المنطقه الحساسه و مجرب

الحمل والإنجاب

اخواتى فى الله
احب ان اشرككم فى تجربتى فمنذ زواجى من 7 شهور و انا دايخه مع دكتورة امراض النساء الخاصه بى كل ما اروح تقولى عندك فطريات والتهابت جامده:06: و انا فعلا اعانى من افرازات ثقيله مثل قطع الجبن و خروج هواء من المهبل و هذا كان يضايقنى جدا:44:
الى ان ذهبت الى طبيب اخر استشارى كبير لاسئله عن موضوع تاخر الحمل خصوصا انى اكتشفت انى عندى ضعف فى التبويض كمان
مش عايزه اطول عليكم وصف لى علاج لهذه الفطريات و الافرازات فى 3 ايام فقط روعه بجد و الحمد لله جاب معاى نتايج هايله جدا انا حبيت افيدكم مثل ما انا استفدت الدكتور ده هايل بجد
المهم

الكريم اسمه كانستن 3 CANESTEN 3 CREAM
و خلى بالكم علشان فى بدائل قريبه من نفس الاسم هو عباره عن انبوبة كريم و معه 3 مباسم
كل ليله لمدة 3 ايام قبل النوم تملى المبسم حتى النهايه و تدخلينه فى المهبل الى اقصى درجه و تفضينه جواكى

انشاء الله هتروح هذه الفطريات تماما و يا ريت لو تاخدى بس فى اول يوم قرصين مضاد حيوى الصبح و قرصين باليل انا استعملت SPORANOX
و كمان الزوج ممكن ياخد نفس المضاد الحيوى يوم واحد بس لاحتمال عدم نقل العدوى

اللى عندها استفسار انا تحت امركم و لا تنسونى من خالص الدعاء
اللهم ارزقنى و كل محروم الذريه الصالحه
7
55K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

بنت النيل**
بنت النيل**
اهلا اختى ....

مع احترامى لك .... تبادل الادوية لعلاج الحالات وخاصة التناسلية غلط حبيبتى ...لان قد تختلف الجرعات من واحدة لاخرى ..وايضا كل حاله مختلفة عن غيرها حتى لو كان التشخيص مماثل لذلك لا يجب ابدا تبادل العلاج بين النساء وبعضها حتى لايؤدى الامر الى مضاعفات خطيرة لمن تستعمل ادوية دون استشارة الطبيب فقد تعانى اخت من الاخوات من تحسس تجاة المادة الموجودة فى ادويتك وبالتالى قد لا يناسبها وقد تعانى اخت اخرى من حدة مشكلتها وبالتالى فاخذ دوائك لن يؤثر فيها ..الخ ..خاصة ان الادوية التى ذكرتها منها مضاد حيوى وهذا المضاد لا يجب ان يؤخذ هكذا لانه قد يؤثر على كل الاعضاء الاخرى فى الجسم...

لذلك فانا انصح كل الاخت انها تذهب الى طبيبها لاخذ مسحة من الافرازات واجراء مزرعه لتحديد نوع الالتهاب ودرجته وبناء على ذلك يكتب العلاج وايضا متابعة حالة المريضة ...ارجو الا تزعلى منى اختى وانا اعلم ان نيتك مساعدة اخواتك ... شكرا لك...:26: :26:
scson
scson
االمشاركه الاصليه كتبت بواسطة بنت النيل**
(هلا اختى ....

مع احترامى لك .... تبادل الادوية لعلاج الحالات وخاصة التناسلية غلط حبيبتى ...لان قد تختلف الجرعات من واحدة لاخرى ..وايضا كل حاله مختلفة عن غيرها حتى لو كان التشخيص مماثل لذلك لا يجب ابدا تبادل العلاج بين النساء وبعضها حتى لايؤدى الامر الى مضاعفات خطيرة لمن تستعمل ادوية دون استشارة الطبيب فقد تعانى اخت من الاخوات من تحسس تجاة المادة الموجودة فى ادويتك وبالتالى قد لا يناسبها وقد تعانى اخت اخرى من حدة مشكلتها وبالتالى فاخذ دوائك لن يؤثر فيها ..الخ ..

لذلك فانا انصح كل الاخت انها تذهب الى طبيبها لاخذ مسحة من الافرازات واجراء مزرعه لتحديد نوع الالتهاب ودرجته وبناء على ذلك يكتب العلاج وايضا متابعة حالة المريضة ...ارجو الا تزعلى منى اختى وانا اعلم ان نيتك مساعدة اخواتك ... شكرا لك... )
شويكار
شويكار
ربي يرزقك بالذرية الصالحة عاجلا غير آجل
ويرزقني يا رب طيب ممكن سؤال هل الافرازات اللي عندك مصحوبة بحكة ؟؟
لأني سبق واصبت بهاالحالة وتعالجت بالعسل بس طبعا يطول العلاج شوي
وانتي ثلاث أيام ما شاء الله رقم قياسي بصراحة بس انتبهي على نفسك لأن الفطريات ممكن تتكرر
n_mamdouh
n_mamdouh
الاخت بنت النيل و الاخت scson شكرا على النصيحه و اضم صوتى اليكم ان كل اخت يجب ان تستشير دكتور الاول يعنى ممكن تاخذ اسم الكريم اللى انا استعملته و تسال اذا كان مناسب لحالتها و لا لا
انا قصدى انها تلفت نظر الدكتور لهذا العلاج ممكن يكون ما عنده فكره لان لاحظت ان الدكاتره ها الايام بيكتبوا ادويه فقط لشركات ادويه خاصه لترويج هذه الادويه هذا عن تجربتى فا انا لاحظت ان الدكتوره اللى رو حتلها فى الاول بتكرر نفس العلاج مع ان مالوش نتايج ظاهره مع كل الحالات
اما الطبيب الاخير جازاه الله خيرا اكد لى ان هذا العلاج مجرب و موثوق فى نتائجه
فلهذا ممكن اى واحده قبل ما تستعمله تستشير طبيبها الخاص هذا ايضا عن المضاد الحيوى
و انا فقط اذكر تجربتى الخاصه و شكرا

شويكار
شكرا على دعائك الجميل تقبل الله منك
ام عن حالتى فكانت غير مصابه بحكه و لكن ممكن تسالى طبيبك اذا كان هذا الكريم مناسب للك او لا
scson
scson
اهلاً بك اختي واتمنى انك تكوني اخذتي الكلام بروح
رياضيه لانه كلنا حبيبتي ندور كيف نفيد بعض ...:26: :26: :26: