dodo3
dodo3
كل عام وانتم بخير و عيد مبارك . من فضلك يا دون افيدينى فى شراء فرن كهربائى اريد معرفة ماركة جيدة و يكون سعرها معقول ويا ترى ماركة كوميتيل جيدة ام لا وشكراُ على مجهودك .
*فراشةالربيع*
*فراشةالربيع*
هبه اسمي علي الفيس rashaattya يا بنات روشانا بقالها فتره مش بتدخل اين انت يا روش اوعي تكوني بتعملي كيكه . حبيبه انا تلاجتي كانت كده كنت بفصلها خالص واغيلها كل اسبوع دب كده ترموستات ربنا معاكي الموضوع ده يا ما غلبني في السعوديه. بجرب افتكاسه هي مش جدبده وهقلكو الاخبار . بصوا يا بنت لوليتا جزاها الله خيرا في اخر ملف استشاره 4 لما ام مرام سالت عن الكيك المعتمد حطت طريقه ابله دينا وعنها وعجبتني الوصفه وكتبتها وقلت اجربها بعدين وبعد ما حصلت مذبحه البيض قلت اجرب تاني اصل انا دماغي لامؤاخذه المهم عملت المقادير بس حبه صغيرين عملت 200ج زبده ضربتهم كويس. عليهم 200ج سكر عليهم 4 بيض عليهم 2 كيس فانليا وعليهم 200 ج دقيق ومعلقه صغيره بيكنج بودر يعني كله 200جرام ماعدا البيكمج طبعا والفانليا حتي البيض كانو 200ج وزنهم. والنتيجه : معلش بصور من كاميرا الكمبيوتر اصل التليفون بعافيه.
هبه اسمي علي الفيس rashaattya يا بنات روشانا بقالها فتره مش بتدخل اين انت يا روش اوعي تكوني...
الله يسلمك يامها
وكل سنة وإنتي طيبة ياقمر

الحاجات اللي زي ده داخلة دماغي أوي للعيد بس ربنا يسهل

طيب شوفي إنتي من أولها أهو مش بتلتزمي بالمقادير المفروض كوبايتين الدقيق ياخدوا 4 بيضات يالولو ياقمر مش كل حاجة دايما بتيجي بالبركة كده وإلا هيبقى الفشل أكتر من النجاح

متصوريلنا الفرن من جوة أحسن عشان سلفتي فضلت الحاجة تبوظ معاها وطلع السبب إنها عاملة وضع غلط في الفرن
وحماتي كانت المكرونة بالبشاميل بتقعد عندها ساعة وشوية في الفرن برضو بسبب وضع غلط وأنا سويتها عندها برضو في نص ساعة بالكتيييييير بعد ماعدلت الوضع

الشكر لله ياقمر
ياريت تجربي الكيكة بالمقادير اللي نزلتها هتعجبك أوي إن شاء الله

تسلم إيديكي يارشا
كنت عايزة أعرف هو إنتي عملتيه بزبدة فيرن برضوا أصل أنا حسيتها بتفرق كتير أوي عن الزبدة في الريحة واللون
ولا إيه الأخبار معاكي
أصل أنا عندي منها كمية
عارفة بقيت أدخلها في القرص والقراقيش مع شوية سمنة بلدي
*فراشةالربيع*
*فراشةالربيع*
هبه اسمي علي الفيس rashaattya يا بنات روشانا بقالها فتره مش بتدخل اين انت يا روش اوعي تكوني بتعملي كيكه . حبيبه انا تلاجتي كانت كده كنت بفصلها خالص واغيلها كل اسبوع دب كده ترموستات ربنا معاكي الموضوع ده يا ما غلبني في السعوديه. بجرب افتكاسه هي مش جدبده وهقلكو الاخبار . بصوا يا بنت لوليتا جزاها الله خيرا في اخر ملف استشاره 4 لما ام مرام سالت عن الكيك المعتمد حطت طريقه ابله دينا وعنها وعجبتني الوصفه وكتبتها وقلت اجربها بعدين وبعد ما حصلت مذبحه البيض قلت اجرب تاني اصل انا دماغي لامؤاخذه المهم عملت المقادير بس حبه صغيرين عملت 200ج زبده ضربتهم كويس. عليهم 200ج سكر عليهم 4 بيض عليهم 2 كيس فانليا وعليهم 200 ج دقيق ومعلقه صغيره بيكنج بودر يعني كله 200جرام ماعدا البيكمج طبعا والفانليا حتي البيض كانو 200ج وزنهم. والنتيجه : معلش بصور من كاميرا الكمبيوتر اصل التليفون بعافيه.
هبه اسمي علي الفيس rashaattya يا بنات روشانا بقالها فتره مش بتدخل اين انت يا روش اوعي تكوني...
*فراشةالربيع*
*فراشةالربيع*
فراشتنا الجميله بجد انت مبدعه ماشاء الله وكمان طريقة شرحك باستفاضة مابتبخليش علينا بحاجه ربنا يخليكى و يجازيكى كل خير ياقمر حنون يا قمر ماشاء الله عليكى شكلها تحفففففففففه دى كلمه قليله واكيد طعمها يجنن تسلم ايدك ومستنين الملاحظات علشان ابقى اجربها فى الخطه الخمسميه الجايه وعليكى خير :39: تسلم ايدك على الدوناتس ياروشا بس دى انتى خبزتيها فى الفرن ولا حمرتيها وعامة فى الدوناتس ايه الاحلى ؟؟؟
فراشتنا الجميله بجد انت مبدعه ماشاء الله وكمان طريقة شرحك باستفاضة مابتبخليش علينا بحاجه ربنا...
ربنا يجازيكي خير على الدعوات الحلوة وليكي بالمثل يارب

الله يسلمك ياقمر

لأ هيديكي نتيجة حلوة بس برضوا بتفرق يعني تعبك مش هيروح على الفاضي

تلت كوب بس مش تلاتة

شغلك فعلا ماشاء الله راااااااااااااائع وفعلا أحلى من الأصل

الله يسلمك
بس تورتة فرح مرة واحد ده هتعمل :angry::angry::angry:أد إيه

أيوة بحشيها كريم شانتيه مع فواكه معلبة مشكلة

شكرا يابسوم
tadoh
tadoh
بسلم عليكم جميعا كل سنه والكل طيب ابله دينا كل سنة وحضرتك طيبه