سمبرلينا
سمبرلينا
اهلا بك وشكرا لكلامك الرقيق اقصد تستعملى التعصير اليدوى الى ان توفر بمب ان ستايل بالنسبة لسوينج لو كان عملك طويل وستستعمليها كتير فالافضل تنتظرى بمب ان ستايل لانها اقوى واكيد موتورها يستحمل فترة اطول ما الفرق فى السعر لو كان قليل استنى بمب ان ستايل التعصير اليدوى مهارة لو علميها كل يوم اسهل باذن الله راجعى ملفى الشخصى ستجدى نصائح اول يوم فى العمل مذكرات امراة عاملة وكيف يزيد حليبك تاكدى انك قراتى الجزء الخاص بزيادة كمية الحليب المعصور اخر موضوع التعصير لو لم تجديها اخبرينى ماذا تقصدين طريقة التشفيط اليومى فقط؟ راجعى موضوعى موضوع شامل عن الشفاط ستجدى معلومات فيدك ان شاء الله
اهلا بك وشكرا لكلامك الرقيق اقصد تستعملى التعصير اليدوى الى ان توفر بمب ان ستايل بالنسبة لسوينج...
دكتوره اخبرا لقيت بامب ان استايل عند صيدليه سيف لو حد تاني عابرها انا ممكن اديله تليفونها
بس علي فكره سعرها زاد من 3 شهور كانت زي ماقولتي 1800 بس الان 2300 والسوينج ب1100 تقريبا

شكرا دكتوره لمساعدتك لي مهمه اقولك مش هتعرفي اد ايه ساعدتيني زي اللي ينقد غريق

وشكرا علي موقعك الخاص اللي هو عباره عن كنز ثمين

بس كالعاده عايزه اسالك انا في شغلي عندي 12 نبطشيه في الشهر 6 منهم 30 ساعه و6 منهم20 ساعه وده هيستمر لمه 6 اشهر وبعدين يقل شويه
فقوللي نظرا لظروف شغلي والسعر الغالي تنصحيني بانهي فيهم البامب ولا سونج ولك جزيل الشكر
طبيبة مصرية2
طبيبة مصرية2
دكتوره اخبرا لقيت بامب ان استايل عند صيدليه سيف لو حد تاني عابرها انا ممكن اديله تليفونها بس علي فكره سعرها زاد من 3 شهور كانت زي ماقولتي 1800 بس الان 2300 والسوينج ب1100 تقريبا شكرا دكتوره لمساعدتك لي مهمه اقولك مش هتعرفي اد ايه ساعدتيني زي اللي ينقد غريق وشكرا علي موقعك الخاص اللي هو عباره عن كنز ثمين بس كالعاده عايزه اسالك انا في شغلي عندي 12 نبطشيه في الشهر 6 منهم 30 ساعه و6 منهم20 ساعه وده هيستمر لمه 6 اشهر وبعدين يقل شويه فقوللي نظرا لظروف شغلي والسعر الغالي تنصحيني بانهي فيهم البامب ولا سونج ولك جزيل الشكر
دكتوره اخبرا لقيت بامب ان استايل عند صيدليه سيف لو حد تاني عابرها انا ممكن اديله تليفونها بس علي...
اهلا اختى العزيزة
مشفقة عليكى جدا من هذا الكم من النبطشياتيا رب يعينك ويقويكى
خزنى لبن قد ما تقدرى
وطبعا اذا كان الوقت طويل هكذا فانتى تحتاجى الى اقوى مضخة وطبعا افضل شىء الشفيط كل 3 ساعات وده اكيد صعب فى حالتك
لكن ممكن تاخذى الشفاط معك فى الشغل وكل شوية تدخلى الحمام تشفطى ولو دقيقتين احسن من مفيش وهنا هيكون هدف الشفط المحافظة على اللبن وليس التخزين فقط
وبمب ن سايل مزدوجة لكن لو استعملتىها مفردة هتضاعفى قوة متورها فتكون اقوى واقوى وهذا افضل لك لكن حسب وقك
وما لا يدرك كله لا يترك كله
سدوا وقاربوا
ولا تياسى ابا حتى لو قل لبنك شوية نحن معا باذن الله لكن لا تنتظرى ابدا على اى قلة فى اللبن
وطبعا المشكلة الاساسية ان ابنك يتعود على الزجاجة
وحلها الوحيد لو هو مع والدتك وعندها صبر عوديه على الكوب لان لو ابنك قعد 30 ساعة بياخذ زجاجة احتمالات رفضه للثدى قوية جدا
ادخلى على يوتيوب واكتبىcup feeding
راجعى موضوع كيف يزيد حليبك واختارى 4 من مدرات اللبن وقوليهم لى

كمان
ولا اريد ان اثقل عليكى لكن الا يوجد اىطريقة لتاجيل هذا العمل مع اى تضحية؟
هى نيابة ايه
فى الجامعة ولا الصحة؟
ماذا تقصدين بموقعى الخاص
تقصدى ملفى الشخصى
ولا الموقع اللى فيه طريقة التعصير
طبيبة مصرية2
طبيبة مصرية2
لو سمحتي دكتورتي الفاضله انا ارضع طبيعي بس بعد ما استخدم حبوب منع الحمل يقل الحليب تدريجي ولما يجي موعد الدوره اكرمكي الله يدر صدري حليب ...... لاتقوليلي لولب لانه ما نسبني واستخدمت انواع من حبوب الرضاعه لاكن ماناسبتني كان ينزل مني دم بين فتره واخره وتركتهم واستخدمت جنيرا بس يقلل الحليب مررره ممكن تقوليلي اسما ادويه تساعد على زيادة ادرار الحليب ولكي خالص شكري
لو سمحتي دكتورتي الفاضله انا ارضع طبيعي بس بعد ما استخدم حبوب منع الحمل يقل الحليب تدريجي ولما...
اهلا بك
هل الدم الذى كان ينزل مع حبوب الرضاعة نزيف غير محتمل ام فقط نقط؟
كيف لم يناسبك اللولب؟
لو كانت نقط ممكن تحملها فالافضل ترجعى لها لان حبوب منع الحمل العادية تقلل اللبن جدا حتى انها تستعمل فى الفطام
راجعى من ملفى الشخصى موضوع كيف يزيد حليبك واختارى 4 من مدرات الحليب وقولى لى
ما عمر ابنك؟
هل ياخذ صناعى الان؟
ليالي هادئه
ليالي هادئه
الدم الي ينول دم متقطع بس يخلي نفسيتي تعبانه
اللولب دائما متعب بالنسبه لي من اوجاع ونزيف والدكتوره نصحتني ما ارجع اركبه انا استعد لمولود جديد لان كل اطفالي مايرضعو ما يكملو الاربعين يوم في الرضاعه على طول يجف من خلال الحبوب وكنت احاول اساعد نفيس بالحلبه والحلوه الطحينيه واليانسون و
ومع ذلك يجف
انا سامعه عن حبوب تساعد على ادرار الحليب هل هذا صحيح وايش افضل علاج وانسب وسيله لمنع الحمل
اسفه كتبت انواع حبوب لرضاعه وهي حبوب منع الحمل للرضاعه
دمتي غاليتي
طبيبة مصرية2
طبيبة مصرية2
الدم الي ينول دم متقطع بس يخلي نفسيتي تعبانه اللولب دائما متعب بالنسبه لي من اوجاع ونزيف والدكتوره نصحتني ما ارجع اركبه انا استعد لمولود جديد لان كل اطفالي مايرضعو ما يكملو الاربعين يوم في الرضاعه على طول يجف من خلال الحبوب وكنت احاول اساعد نفيس بالحلبه والحلوه الطحينيه واليانسون و ومع ذلك يجف انا سامعه عن حبوب تساعد على ادرار الحليب هل هذا صحيح وايش افضل علاج وانسب وسيله لمنع الحمل اسفه كتبت انواع حبوب لرضاعه وهي حبوب منع الحمل للرضاعه دمتي غاليتي
الدم الي ينول دم متقطع بس يخلي نفسيتي تعبانه اللولب دائما متعب بالنسبه لي من اوجاع ونزيف...
اهلا بك
رايى ان الحبوب المناسبة للمرضعات افضل حل وممكن تسالى فى كل الجوانب الفقهية المتعلقة بنزول دم فى غير موعده والموضوع يستاهل
ما معنى تستعدى لطفل جديد؟
الحبوب التى تزيد الحليب اسمها موتيليوم خذيها بعد استشارة طبيبك بجرعة 20 مجم 3 مرات فى اليوم