wafaa_2006wow
wafaa_2006wow
:7_18_2: السلام عليكم وحشتينى يافرولاية
على فكرة عبد الهادى فى اول شارع فؤادبعد ماردينى فيه ممر واسع حتلاقية على ايدك الشمال يعنى قبل باباجيان وفيه محل تانى فى اول الغورية قبل السلم برده في ممر ضيق واسمه نبيل
nnosh
nnosh
فرولاية يا عسل
من حوالي 10 سنوات كانت شركة تميمة بتبيعها أول بداية شغلها في مصر
وطبعا" شركة تميمة دي شركة تسوق من خلال التليفزيون وكان معاها المكينة التانية الخاصة بوحدات الورود مش فاكرة أسمها
لكن الراجية عفو ربها كانت عملت عنها موضوع
المهم أشترتها وكانت كلها من البلاستيك وحتى السنون بتاعتها اللي بتشتغلي عليها كانت من البلاستيك وكان حجمهم سميك وجربتها أنا وكتير من معارفي لكن ما أديتنا النتيجة اللي كانوا موضحنها في الكاتلوج الخاص بها
عارفه كانوا في الكتالوج عارضين أنها بتشتغل غرز ناعمة جدا" وكانت صور الشغل فعلا" متركبة على الماكينه زي الصور اللي أنت حطتيها في الرابط يعني أن الشغل اللي بيطلع ده هو شغلها فعلا"
لكن أنا واللي جربوها معايه حطينا نفس سمك الخيط الموضح برغم عدم أقتناعي لأن كلنا عارفين أن سمك الخيط لازم يناسب سمك الأبرة والأبر اللي فيها سميك ولازم نشتغل عليها بخيط سميك
المهم جربنا الخيط اللي قالوا عليه وكانت النتجة المذهلة وسع الغرزة الواحدة والمسافة بين الغرزة والتانية قد مساحة الزرار المتوسط الحجم
وطبعا" في الأول شكينا في نفسنا وعيدنا التجربة مرة واتنين وعشرة والنتجة واحدة
وجربنا بخيط يناسب سمك الأبر لكن النتجة ماتحسنتش كتير المساحة قلت شوية صغيرة طبعا" لأن الخيط أتخن
وأتضح في الأخر أن الماكينه دي لن تعطينا ألا البلوفرات الكبيرة الي غرزها واسعة ودي عادي موجودة البلوفرات دي لكن مش أشتري ماكينه علشان أعمل كل لبسي أستيل واحد أو لو هعمل مشروع مش هنتج منتج واحد
لكن الماكينه التانيه كانت فعلا" أنتاجها صحيح وكانت مفيده لكن الرئيسية كانت ماكينة التريكو
وكان من عشر سنين تمنهم 117 جنيه مصري
ومن وقتها وهي مركونه ومش بستفيد منها في أي شيئ
لكن علشان ماكونش بفتي يمكن تكون الماكينه دي مختلفه وتكون هي تطور اللي عندي وخصوصا" أن اللي في الصورة عندك أبرها رفيعه نوعا"
فرولاية
فرولاية
nnosh nnosh :
فرولاية يا عسل من حوالي 10 سنوات كانت شركة تميمة بتبيعها أول بداية شغلها في مصر وطبعا" شركة تميمة دي شركة تسوق من خلال التليفزيون وكان معاها المكينة التانية الخاصة بوحدات الورود مش فاكرة أسمها لكن الراجية عفو ربها كانت عملت عنها موضوع المهم أشترتها وكانت كلها من البلاستيك وحتى السنون بتاعتها اللي بتشتغلي عليها كانت من البلاستيك وكان حجمهم سميك وجربتها أنا وكتير من معارفي لكن ما أديتنا النتيجة اللي كانوا موضحنها في الكاتلوج الخاص بها عارفه كانوا في الكتالوج عارضين أنها بتشتغل غرز ناعمة جدا" وكانت صور الشغل فعلا" متركبة على الماكينه زي الصور اللي أنت حطتيها في الرابط يعني أن الشغل اللي بيطلع ده هو شغلها فعلا" لكن أنا واللي جربوها معايه حطينا نفس سمك الخيط الموضح برغم عدم أقتناعي لأن كلنا عارفين أن سمك الخيط لازم يناسب سمك الأبرة والأبر اللي فيها سميك ولازم نشتغل عليها بخيط سميك المهم جربنا الخيط اللي قالوا عليه وكانت النتجة المذهلة وسع الغرزة الواحدة والمسافة بين الغرزة والتانية قد مساحة الزرار المتوسط الحجم وطبعا" في الأول شكينا في نفسنا وعيدنا التجربة مرة واتنين وعشرة والنتجة واحدة وجربنا بخيط يناسب سمك الأبر لكن النتجة ماتحسنتش كتير المساحة قلت شوية صغيرة طبعا" لأن الخيط أتخن وأتضح في الأخر أن الماكينه دي لن تعطينا ألا البلوفرات الكبيرة الي غرزها واسعة ودي عادي موجودة البلوفرات دي لكن مش أشتري ماكينه علشان أعمل كل لبسي أستيل واحد أو لو هعمل مشروع مش هنتج منتج واحد لكن الماكينه التانيه كانت فعلا" أنتاجها صحيح وكانت مفيده لكن الرئيسية كانت ماكينة التريكو وكان من عشر سنين تمنهم 117 جنيه مصري ومن وقتها وهي مركونه ومش بستفيد منها في أي شيئ لكن علشان ماكونش بفتي يمكن تكون الماكينه دي مختلفه وتكون هي تطور اللي عندي وخصوصا" أن اللي في الصورة عندك أبرها رفيعه نوعا"
فرولاية يا عسل من حوالي 10 سنوات كانت شركة تميمة بتبيعها أول بداية شغلها في مصر وطبعا" شركة...
wafaa_2006wow:) :)
وانتى كمان وحشتينى جدا جدا جدا
الف الف شكر و الله الواحد مش عارف من غير المنتدى واخوات زيك كان عمل ايه

:26:
nnosh :26:
الف الف شكر على هذه المعلومات
ودى بتدل على امانتك ونيتك الحسنة
و ان شاء الله لو قدرت اعثر عليها وكانت نتيجتها جيدة سوف اطلعك عليها علشان الكل يستفيد
:)
هاله الخير
هاله الخير
wafaa_2006wow:) :) وانتى كمان وحشتينى جدا جدا جدا الف الف شكر و الله الواحد مش عارف من غير المنتدى واخوات زيك كان عمل ايه :26: nnosh :26: الف الف شكر على هذه المعلومات ودى بتدل على امانتك ونيتك الحسنة و ان شاء الله لو قدرت اعثر عليها وكانت نتيجتها جيدة سوف اطلعك عليها علشان الكل يستفيد :)
wafaa_2006wow:) :) وانتى كمان وحشتينى جدا جدا جدا الف الف شكر و الله الواحد مش عارف من غير...
مافيش منهم في اسكندرية ؟اللى تعرف الاقيهم فين تقولى الله يجزيكم الخير انا لفيت فى المنشية ما لاقيت حاجة منهم خالص